במחיר אטרקטיבי: המכונית שצפויה להפוך ללהיט בישראל

בשעה טובה נחתה בארץ נציגות ראשונה לדור החדש של המשפחתיות ההיברידיות: כל הפרטים על היונדאי איונק החדשה שנהנית מהטבת מס משמעותית, שהופכת את מחירה לאטרקטיבי מאוד בשוק הרכב הישראלי

חדשות הרכב , יונדאי איוניק / צילום: נט קאר שואו
חדשות הרכב , יונדאי איוניק / צילום: נט קאר שואו

הטרנד ההיברידי בישראל קיבל השבוע בוסט אדיר, עם ההשקה המקומית של יונדאי איוניק. הקוריאנית החדשה תוכננה מהיסוד כמכונית היברידית, וכך הפכה למעשה מכוונת אל מובילת הקטגוריה בעולם, הלוא היא טויוטה פריוס. מתוך כך נגזר עיצוב האיוניק, שקיבל את החלק האחורי אשר כה מזוהה עם הפריוס, ועבר לכמה מכוניות ירוקות אחרות.

איוניק של יונדאי תימכר למעשה בשלוש גרסאות שונות, היברידית, היברידית נטענת וגרסה חשמלית מלאה. הגרסה שהושקה בישראל הנה ההיברידית, אך יבואנית יונדאי הודיעה כי ברבעון הראשון של שנה הבאה ינחתו גם שתי הגרסאות הנוספות.

יונדאי איוניק מציגה יחידת כוח הכוללת מנוע בנזין, בנפח 1.6 ליטר, שיחד עם המנוע החשמלי מציגים הספק משולב של 141 כוחות סוס, אשר עוברים אל הגלגלים דרך תיבת שישה הילוכים כפולת מצמד. יש לציין כי כאן אולי ההבדל הגדול ביותר בין איוניק לטויוטה פריוס, אשר משודכת לתיבת הילוכים רציפה כמקובל ברוב המכוניות ההיברידיות. צריכת הדלק של איוניק, הנתון שלשמו התכנסנו כאן, עומדת על מעל ל-25 קילומטרים לליטר, בנסיעה עירונית או בין עירונית.

איוניק היא מכונית מרווחת למדי, בעלת אורך כולל של 4 מטרים ו-47 סנטימטרים, הנשענים על בסיס גלגלים של 2.70 מטר, עם תא מטען בעל נפח של 550 ליטר. ביונדאי נזהרים שלא לפרט אודות יכולת הנסיעה החשמלית, אך על פי אתרי רכב זרים, איוניק ההיברידית יכולה להגיע למהירות של עד 60 קמ"ש למשך כמה קילומטרים בודדים. איוניק תוצע בישראל עם שלל מערכות אלקטרוניות בטיחותיות, דוגמת מערכת בלימה אוטונומית, מערכת בקרת סטייה מנתיב ומערכת המריעה על עצמים הנמצאים בשטחים מתים. יונדאי איוניק תשווק בשתי רמות אבזור, ומחירה ינוע בין 136 ל-140 אלף שקל.