HOLA הישראלית חצתה את רף ה-100 מיליון המשתמשים

החברה מאפשרת גישה חופשית לאינטרנט על-ידי שירות שפיתחה באמצעותו יכולים משתמשים ועסקים בכל העולם לגשת לשירותים ותכנים החסומים במדינה בה הם נמצאים

HOLA עופר וילנסקי/ צילום: נדב כהן יונתן
HOLA עופר וילנסקי/ צילום: נדב כהן יונתן

חברת הטכנולוגיה הישראלית HOLA, שמאפשרת גישה חופשית לאינטרנט על-ידי שירות שפיתחה באמצעותו יכולים משתמשים ועסקים בכל העולם לגשת לשירותים ותכנים החסומים במדינה בה הם נמצאים, מדווחת כי חצתה את רף ה-100 מיליון משתמשים בשירותיה. 

החברה נוסדה בשנת 2013 על ידי היזמים עופר וילנסקי ודרי שריבמן, במטרה "להפוך את האינטרנט לטוב יותר, מהיר יותר, זול יותר וחופשי הרבה יותר". זאת, באמצעות טכנולוגיית ה-P2P שפיתחה.

HOLA משתמשת בטכנולוגיית P2P (ר"ת Peer-to-peer). בניגוד למודל השרת / לקוח, שבו הלקוח מעביר בקשת שירות והשרת ממלא את הבקשה, מודל רשת P2P מאפשר לכל צומת לתפקד הן כלקוח והן כשרת. HOLA משתמשת בטכנולוגיית ה-P2P על מנת לספק ניתוב אנונימי של תעבורת רשת באמצעות VPN הממנפת את טכנולוגיית ה-P2P בכדי ליצור חווית אינטרנט חופשית מצנזורה.

שירות ה-VPN של HOLA מותקן כתוסף בדפדפן האינטרנט כך שבכל רגע נתון יכול הגולש לבחור מדינה ממנה הוא מעוניין לגלוש גם אם הוא אינו נמצא בה פיסית. כתוצאה מכך גולשים יכולים לצרוך כל תוכן גם אם חסום במדינה בה הוא נמצא.

עד היום גייסה החברה 30 מיליון דולר בשני סבבי גיוס. היא מעסיקה 150 עובדים וממוקמת בנתניה ומפעילה מספר סניפים ברחבי העולם. החברה נמצאת בימים אלו בתהליך גיוס עובדים נרחב ובכללם מהנדסים ומנהלי מוצר.

בין המדינות שבהן פועלת החברה, שבהן לא פעם האינטרנט נמצא תחת הגבלות של הממשל: סוריה, טורקיה, סין, קובה, אתיופיה, איראן ועוד. 

לדברי וילנסקי, המייסד והמנכ"ל, "הקמנו את HOLA על מנת לייצר מוצרים שאנשים אוהבים. זהו כיף גדול להיות מסוגל להגיע ל-100 מיליון בני אדם מהמשרדים שלנו בנתניה, ולעשות זאת עם צוות גדול של מומחים".