משרד גפן טים יטפל בחלק מהפרסום והדיגיטל של שטראוס

המשרד, שמקבל לראשונה דריסת רגל בתקציב שטראוס, יעבוד לצד באומן בר ריבנאי שמטפל במותג

קופי שוט של עלית / צילום מסך
קופי שוט של עלית / צילום מסך

משרד הפרסום גפן טים, של ערן גפן, מקבל דריסת רגל ראשונה במערך הפרסום של שטראוס. ל"גלובס" נודע כי גפן טים יטפל בחלק מהפרסום והדיגיטל של מותג הקפה של שטראוס. גפן טים לא יחליף את משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, המטפל בתקציב, אלא יעבוד לצדו, ובשלב זה מדובר בפרויקט אחד.

מותג הקפה של שטראוס, "קפה עלית", נמצא כבר תקופה ארוכה בצומת דרכים שיווקי. אין זו הפעם הראשונה שבה בוחרת שטראוס בהכנסת גורם נוסף לטיפול במותג. לפני שנה היה זה משרד הפרסום לצעירים teenk, שקיבל שם מהלך משמעותי מאוד. אך במקרה הזה מדובר היה בפנייה לקהל שעיקרו צעירים, ו-teenk היא חברה המתמחה בצעירים ומטפלת במותגים נוספים של שטראוס כמו מילקי, כך שלכאורה המהלך היה מתבקש. הפעם אין מדובר רק בפנייה לצעירים: גפן אמור לטפל בפרויקט לכל הרוחב.

מעניין לראות את הדרך החדשה ששטראוס מאמצת. היא שומרת על משרדי הפרסום הקבועים שלה, באומן בר ריבנאי ואדלר חומסקי, ולא ממהרת להחליף אותם גם כשיש חריקות - עיין ערך המשבר עם אדלר חומסקי סביב השימוש בדמות הפרזנטור של המותג ג'וי בקמפיין של הפניקס, מהלך שעורר כעס בשטראוס ולא מן הנמנע כי היה הגורם שהטה את הכף לגבי העברת תקציב הפרסום של יטבתה לבאומן, ולא לאדלר, שמטפל במחלבה.

בשטראוס גם מקפידים מאוד בכבודם של משרדי הפרסום, וגם כשרועי כפרי לקח חלק מכריע ביצירת הפרסומות למילקי - את הקרדיט קיבל אדלר חומסקי כמתווה הקו האסטרטגי. כך כנראה קורה גם במקרה הקפה. שטראוס שומרת על באומן כשותף אסטרטגי, אך במקביל מכניסה ספקים מתמחים בנקודות שהיא מוצאת לנכון. החברה כנראה למדה להחזיק את החבל בשני קצותיו, וליהנות גם מכוחם של משרדי פרסום טובים וגם מיכולותיהם של טאלנטים בשוק.

עם זאת, בשונה מכפרי, שהוא יוצר רשת במהותו, גפן טים הוא משרד פרסום לכל דבר - אם כי הכוח שלהם אמור להיות יותר בתחום הדיגיטלי. ערן גפן נחשב לאחד מחלוצי הדיגיטל בישראל, ובעת כהונתו כמנכ"ל y&r דיגיטל אף זכה בפרסים בתחרויות הפרסום בקאן עם גדעון עמיחי.

לאחר שמכר את מניותיו עבר לתקופה מסוימת לחו"ל וב-2013 שב לארץ ופתח את משרד הפרסום. בשונה מרוב המשרדים החדשים, גפן התעקש לעבוד מתחת לרדאר, אף על פי שיש לו דריסת רגל בקרב לקוחות כמו החברה המרכזית למשקאות. עתה כאמור הוא נכנס גם למערך הפרסום של שטראוס.

יוסי לובטון, מנכ"ל באומן בר ריבנאי, אמר בתגובה: "במסגרת העבודה בשטראוס אנו משתפים פעולה עם ספקים שונים, ושמחים לשתף פעולה בפרויקט הנוכחי עם גפן טים".

בשטראוס סירבו להתייחס לידיעה.