ביהמ"ש שלח את yes וערוץ הספורט להליך גישור של 21 יום

הסכסוך בין הצדדים פרץ לפני שבועיים, ובמהלכו אף הוחשך שידור משחק של מכבי ת"א ביורוליג ללקוחות חברת הלוויין ■ yes תעביר ל-RGE 7.5 מיליון שקל כמקדמה

דונטה סמית מול טיילור רוצ'סטי, מכבי ת"א נגד הפועל ירושלים, ליגת העל בכדורסל / צלם: מינהלת הליגה
דונטה סמית מול טיילור רוצ'סטי, מכבי ת"א נגד הפועל ירושלים, ליגת העל בכדורסל / צלם: מינהלת הליגה

בית המשפט המחוזי בת"א שלח היום את yes ואת RGE, בעלת ערוצי ספורט 5, להליך גישור שיימשך עד 21 יום. ההליך יתקיים בפני השופטת בדימוס הילה גרסטל, ובמהלכו ינהלו הצדדים מו"מ בניסיון להגיע להסדר לגבי הסכם ארוך טווח של 6 שנים שיסדיר את כל המחלוקות ביניהן.

בנוסף, פסקה השופטת אורנה לוי, כי yes תעביר עוד 7.5 מיליון שקל ל- RGE, בנוסף להלוואה של 14.5 מיליון שקל שכבר הועברו לה על ידה. גם 14.5 מיליון השקלים שהוגדרו כהלוואה יוגדרו כעת כמקדמה, כך שסכום המקדמה יעמוד על 22 מיליון שקל.

בין yes לבין RGE ישנו סכסוך סביב התכנים שנוספו השנה לערוץ הספורט. RGE רכשה את משחקיה של מכבי תל אביב ביורוליג וחלק ממשחקי ליגת העל בכדורגל, ולטענתה, לאור הגדלת ההשקעה שלה בתוכן, yes אמורה לתרום את חלקה ולהגדיל את התשלומים שהיא מעבירה לה. מדובר, ככל הידוע, בתוספת עלות של עשרות מיליוני שקלים. ב-yes מסרבים לשלם את הסכומים ש-RGE דורשת ומאשימים אותה בסחיטה.

חילוקי הדעות הללו הגיעו לפיצוץ לפני כשבועיים, אז הוחשך אפיק 55 ב-yes במהלך שידור המשחק של מכבי תל אביב ביורוליג. בעקבות המקרה פנו ב-yes לביהמ"ש וקיבלו צו שחייב את ערוץ הספורט להמשיך ולהעביר אצלה את תכניו עד לדיון הנוסף, שכאמור התקיים היום.

ברקע לסכסוך בין שני הצדדים סביב התשלום על ערוצי הספורט, שוררת ביניהם מתיחות קשה גם סביב כוונתה של yes, שנחשפה ב"גלובס", להעביר את ערוץ הילדים שמופק כיום על ידי RGE להפקתו של חיים סלוצקי.

מ-RGE נמסר בתגובה: "קבוצת RGE מברכת על עמדת בית המשפט המחוזי שקיבל את עמדתה של קבוצת RGE ולפיה על yes לשלם בגין תוכן חדש שנרכש בעבור ערוצי הספורט. ערוץ הספורט פועל וימשיך לפעול כדי לספק לצופיו בשלל הפלטפורמות בהם הוא משדר, את התוכן האטרקטיבי והמעניין ביותר, וישאף להרחיב את היצע שידורי הספורט שברשותו מהמפעלים ומהליגות המובילות בארץ ובעולם".

מ-yes נמסר בתגובה: "אנו שמחים שבית המשפט המחוזי קיבל את עמדתנו והאריך את צו המניעה נגד RGE, ושמחים על עמדתה הנחרצת של מועצת הכבלים והלוויין המאשרת את טענותינו. כפי שנהוג בכל מו"מ מסחרי - הצדדים יישובו כעת לשולחן הדיונים, מבלי שערוץ הספורט ישתמש בצופיו כבני ערובה".