במשרד התקשורת ינסו להפיל את התאגיד על ענייני הנדסה?

ל"גלובס" נודע כי משרד התקשורת העביר בימים האחרונים שאלות רבות לתאגיד השידור בעניין מוכנותו ההנדסית ■ בראש הבדיקה עומד המשנה למנכ"ל המשרד, מימון שמילה

משרד התקשורת בוחן בתקופה האחרונה את המוכנות ההנדסית של תאגיד השידור הציבורי, ככל הנראה על רקע התשובות שהוא נדרש לספק לבג"ץ בעקבות העתירות שהוגשו בעניין. 

ל"גלובס" נודע כי מי שעומד בראש הבדיקות הוא מימון שמילה, שהוא המשנה למנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר וסמנכ"ל פיקוח ואכיפה במשרד. שמילה כיהן בעבר גם כחבר מועצת הכבלים והלוויין. 

בימים האחרונים העביר שמילה שאלות רבות לתאגיד השידור הנוגעות לכל עניין המוכנות ההנדסית שלו, וביניהן נושאים הנוגעים לכוח-האדם ההנדסי, היערכות לחירום, "שרידות טכנולוגית" ועוד. ייתכן כי זה יהיה הכיוון שבו תבחר המדינה ללכת, כהסבר לכך שהתאגיד לא קיבל את האישור לעלות לשידור כבר ב-1 בינואר, למרות שמועצת התאגיד הודיעה, בהתאם לחוק, למשרדי האוצר והתקשורת כי התאגיד ערוך לכך. 

גורם בתאגיד השידור הביע היום (א') פליאה על כך שהשאלות הללו נשאלות דווקא עכשיו, למרות שלא הייתה שום בעיה לדון בהן כבר לפני חודשיים, וציין כי בכל מקרה כל השאלות מקבלות תשובות מלאות. 

כזכור, ברקע עומדות שתי עתירות בעניין שכבר הוגשו לבג"ץ, הנוגעות לכך שהתאגיד לא קיבל את אישור המדינה לעלות לאוויר ב-1 בינואר. העתירה הראשונה הוגשה על-ידי ח"כ איתן כבל, עו"ד אלדד יניב ועמותת "הצלחה", באמצעות עורכי הדין אלעד מן ויובל יועז. בהמשך לה הוגשה עתירה דומה גם של ארגון העיתונאים. היום הורה בג"ץ להשיב על שתי העתירות הללו עד יום חמישי הקרוב, 8 בדצמבר. 

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי הבדיקות בעניין מוכנות התאגיד לעלייה לשידור נערכות כבר 3 שבועות, כולל פגישה עם הנהלת התאגיד וסיור במתקניו", וכי הבדיקה של ההיבט ההנדסי מתבצעת "כחלק ממכלול שלם של בדיקות".

שמילה, כך נמסר, "מרכז עבודה לבדיקת המוכנות ההנדסית של התאגיד במסגרת חוות-דעת כללית שאמורה להיות מוגשת לשר התקשורת".