נחשף המוח שמאחורי המבורגר הסופגנייה של ברגר קינג

משרד הפרסום ליאו ברנט הוא זה שעומד מאחורי הרעיון של שילוב של סופגנייה עם וופר שמציעה רשת ברגר קינג ■ "דיילי מייל", "סאן", "טיים", "קוסמופולטן" ואמצעי תקשורת בינלאומיים נוספים מגלים עניין בהמבורגר החדש

משרד הפרסום ליאו ברנט הוא זה שעומד מאחורי הרעיון של פיתוח המוצר sufganiking: שילוב של סופגנייה עם וופר שמציעה רשת ברגר קינג לקראת חג החנוכה.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני חודשים ספורים עבר תקציב הפרסום של ברגר קינג ממשרד הפרסום מקאן תל-אביב למשרד ליאו ברנט. כחלק מפרזנטציה שעסקה בדיגיטל וחדשנות הציע המשרד לרשת לוותר על קמפיין לכבוד החנוכה, ובמקום זה להשקיע במוצר שישלב בין המאכל המזוהה ביותר עם חנוכה - סופגנייה - לבין המאכל המזוהה ביותר עם הרשת - הוופר.

בברגר קינג הרימו את הכפפה ופנו לקבל אישור מהחברה הבינלאומית. לאחר שאישור כזה ניתן, הושקעו משאבים בפיתוח מוצר שישווק בסניפי הרשת עד תום החג.

המוצר הושק ביום שלישי האחרון, ובמהלך הימים האחרונים הוא לא הפסיק לעשות כותרות בארץ ובעולם. תוך 3 ימים זכה המוצר לשני שערים אחוריים ב"ידיעות אחרונות", בהם אחד שמבשר כי יש מוצר כזה.

טעימה פומבית נערכה הבוקר (ה') בשידור באתרים שונים, בהם "מאקו", "טיים אאוט", "על השולחן" ועוד רבים אחרים. גם התקשורת הבינלאומית מתחילה לגלות עניין, ועד עתה ניתנה לכך חשיפה באמצעי תקשורת כמו "דיילי מייל", "סאן", "טיים", "קוסמופולטן", "לה מונד" ועוד.

אין זו הפעם הראשונה שבה קמפיינים ישראליים מעוררים עניין בינלאומי - בעבר קמפיינים כמו מוק לסופר-פארם קיבלו תגובות משמעותיות, אך כאן לא מדובר ב"קמפיין" מדיה אלא במוצר שעורר תשומת-לב תקשורתית. המקבילה ה(כמעט) יחידה שאפשר לחשוב עליה במובן זה הוא סוס הסייבר שיצר גדעון עמיחי לתערוכת הסייבר, אך במקרה זה הסוס היה מוצג ולא מוצר שניתן להיכנס ולרכוש בחנות.

עמי אלוש, סנכ"ל הקריאייטיב של ליאו ברנט, מסר בתגובה: "היום עולם הפרסום הולך לסוג כזה של רעיונות, והציפייה היא שגם משרד פרסום יוכל להציע חדשנות מוצרית. זה שהרעיון הגיע מאיתנו מוכיח כמה היום צריך את הרעיונות הגדולים והחשיבה האחרת ולצאת מהקופסה, במקום לעשות עוד קמפיין. אין יותר מונופול על רעיונות, ורעיונות גדולים יכולים לבוא מכל מקום - גם ממשרד הפרסום".