שיא בתיירות הנכנסת לישראל בחודש נובמבר - 287,900 תיירים

ההכנסות למשק מהתיירות הנכנסת בחודש נובמבר לבדו עמדו על יותר מ-1.5 מיליארד שקל - גידול של כ-400 מיליון שקל לעומת נובמבר אשתקד ■ שר התיירות לוין תולה את המספרים במאמצי השיווק שהושקעו במדינות חדשות כמו הודו וסין

יריב לוין / צילום: גיא יחיאלי
יריב לוין / צילום: גיא יחיאלי

קצת נחת: נתוני חודש נובמבר 2016 באשר להיקפי התיירות הנכנסת לישראל מצביעים על שיא של כל הזמנים. הנתונים מלמדים כי בחודש נובמבר 2016 נכנסו לישראל 287,900 תיירים - מספר המשקף עלייה של כ-38% ביחס לחודש נובמבר אשתקד.

מתחילת שנת 2016, כלומר בתקופה שמינואר ועד לסוף נובמבר 2016, נכנסו לישראל 2,651,400 תיירים, עלייה של כ-2% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. מרבית התיירים נכנסו לישראל דרך האוויר, כאשר דרך היבשה הגיעו 34 אלף מהתיירים שנכנסו ארצה, מרביתם מירדן.

שר התיירות, יריב לוין, תולה את המספרים במאמצי השיווק שהשקיע משרד התיירות במדינות חדשות כמו הודו וסין, ש"יחד עם קמפיינים ממוקדים לעונת החורף, הביאו לגידול שיא בכניסת תיירים לישראל בחודש נובמבר".

לדברי לוין, "המטרה שלנו היא להמשיך במיקוד הקמפיינים כדי לעמוד באתגר של יצירת גידול רצוף בתנועת התיירים. זוהי הוכחה לפוטנציאל העצום שיש בענף התיירות ולעובדה שמהלכים חדשניים שאנו מובילים מניבים תרומה משמעותית מיידית למשק הישראלי".

 

למספרים הללו יש כמובן השלכות כלכליות: מנתוני משרד התיירות עולה כי ההכנסות למשק הישראלי בחודש נובמבר לבדו עמדו על יותר מ-1.5 מיליארד שקל - גידול של כ-400 מיליון שקל לעומת היקף ההכנסות בנובמבר אשתקד. "זהו סכום השווה כמעט לכל התקציב השנתי של שיווק התיירות לישראל", אומר לוין.

בתוך כך נזכיר כי השבוע אושרו הקלות ברגולציה על המלונאים בישראל, בתקווה כי הקלות אלה יובילו להגברת התחרות ובעיקר להוזלה של מחירי הלינה בישראל שהם מהיקרים בעולם. יחד עם קמפיין החורף בטיסות ישירות לנמל התעופה בעובדה (באמצעות תמריצים לחברות התעופה) - יש לקוות שמגמת גידול התיירים המבקרים בישראל תוסיף ותגדל, הכול כמובן נתון למצב ביטחוני שיכול להפוך את הקערה על-פיה ברגע.

 

כניסות תיירים לישראל
 כניסות תיירים לישראל