הגאות בהיי-טק: מומחים בתחום הסייבר מרוויחים 40 אלף שקל

נתונים של חברת ההשמה Jobinfo מצביעים על כך שהשכר בתחום ההיי-טק המשיך לטפס בשנת 2016 ■ חלק מהחברות מציעות מענקי חתימה של עד 100 אלף שקל

קריירה  / צלם: save as
קריירה / צלם: save as

נתונים שהתפרסמו באחרונה בסקר IVC-KPMG מצביעים על כך שחברות סטארט-אפ ישראליות גייסו מאז תחילת שנת 2016 ועד סוף הרבעון השלישי של השנה סכום מצרפי 4 מיליארד דולר. כבר כעת ניתן לקבוע כי שנת 2016 תהיה השנה הטובה ביותר של ההיי-טק המקומי בכל הזמנים. השיא שנקבע אשתקד, גיוסים בהיקף של 4.4 מיליארד, צפוי להישבר בזמן המועט יחסית שנותר עד סוף השנה הנוכחית.

הכסף שמגייסים הסטארט-אפים משמש, בין השאר, כדי להציע לעובדים שכר מפתה. הגאות המתמשכת בענף ההיי-טק תורמת לעלייה עקבית בשכרם של העובדים, שגם הוא שובר שיאים בשנים האחרונות.

נתונים של חברת ההשמה Jobinfo, שפורסמו אתמול (ב'), מצביעים על סגמנטים מסוימים שבהם השכר החודשי הממוצע ברוטו מגיע ל-40 אלף שקל ועל מענקי חתימה שעשויים להגיע עד ל-100 אלף שקל.

הנתונים של ג'ובאינפו כוללים מידע לגבי השכר בשורה של תפקידים. מהנתונים עולה כי מומחים בתחום אבטחת המידע, שלהם ניסיון של 3 עד 5 שנים, קיבלו שכר חודשי ברוטו של כ-25 אלף שקל. עובדים בעלי ניסיון של יותר מ-5 שנים באותו התחום מקבלים שכר גבוה משמעותית של 30 עד 35 אלף שקל בחודש. בחברה הוסיפו כי מועמדים ששירתו ביחידות רלוונטיות בצה"ל עשויים לגרוף 40 אלף שקל, בנוסף לחבילה של אופציות למניות החברה.

בג'ובאינפו בדקו גם את השכר של ארכיטקט תוכנה, אשר זינק תוך שנה ב-8% לרמה של 38 עד 40 אלף שקל, עבור עובדים שיש להם יותר מאשר 5 שנות ניסיון. תחום נוסף שזוכה לעדנה הוא DevOps - שילוב של Developments (פיתוח) ו-Operations (תפעול). שכרם החודשי הממוצע של העובדים בתחום זה טיפס תוך שנה בשיעור חד של 11.5% לרמה של 28 עד 30 אלף שקל ברוטו בחודש.

"לא לפספס מועמדים טובים"

"כאשר מדובר על גיוסים של אנשים טכנולוגיים, בעיקר בסטארט-אפים, יש לחץ לגייס את הטובים ביותר והמועמדים שהם הטובים ביותר בתחומם נמצאים לרוב במספר רב של תהליכים במקביל", אומרת שרית מלכה ליברמן, דירקטור השמות ב-Jobinfo, "במקרים רבים מועמד מתראיין ב-15-20 חברות ומגיע למצב שהוא מפסיק להתראיין ועוצר את התהליכים בחברות נוספות.

"בפועל אנחנו רואים כי חלק לא מבוטל מהחברות מעכבות את תהליכי הגיוס בכך שהן דורשות לראות רק מועמדים בעלי ידע וניסיון מאוד ספציפיים ולא שמות מספיק דגש על פוטנציאל הלמידה של המועמד.

"עם זאת אנחנו רואים גם חברות שמבינות שהתחרות הגדולה ומצוקת המועמדים מחייבים אותן לגלות גמישות ופתיחות.

"חברות אלה שמות פחות דגש על השכלה פורמלית ומפעילות תהליכי גיוס מזורזים על מנת לא לפספס מועמדים טובים. חברות אלו בהחלט מצליחות להגיע ליעדי הגיוס שלהן", היא מסבירה. מלכה ליברמן מוסיפה כי "לאור המחסור באנשי פיתוח, בדיקות ותמיכה מחד והרצון לעמוד ביעדי הגיוס מנגד, קיימת המשך מגמה של גיוס אנשים במזרח אירופה ובהודו וניהולם מרחוק כתוספת למרכז הפיתוח בארץ, וזאת גם בחברות סטארט-אפ".

"אנחנו בעידן שהכול זז מהר"

נוגה מוסקוביץ, מנהלת סניף מת"מ בחיפה של Jobinfo התייחסה לאקזיטים שמבצעים סטארט-אפים ואמרה כי "זוהי בשורה טובה לעובדים אך לא פעם זהו מהלך המוביל לפיטורי עובדים. לצד מימוש אופציות וגאווה להיות חלק מהצלחה, רכישת חברות מובילה בלא מעט מהמקרים לפיטורים".

מוסקוביץ הוסיפה כי "מצד אחד קיים לחץ בחברות קטנות ובינוניות בגיוסי עובדים עבור תחומים כמו סייבר, פינטק ועוד, ומאידך אנחנו עדים לפיטורים בקרב החברות הגדולות. באינטל למשל פיטרו השנה כמות יחסית גדולה של עובדים לצרכי התייעלות. כיום אם פעילות לא מוכיחה את עצמה מהר מאוד, חותכים מיד בבשר החי ולא מתמהמהים. אנחנו בעידן שבו הכול זז מהר מאוד והחברות הגדולות אינן יכולות להתנהל בנונשלנטיות. הן חייבות להתאים עצמן במהירות להלך השוק. עם זאת יש לציין כי השוק מספיק חם ועובדי אינטל נקלטו מהר יחסית בחברות אחרות בשוק".

השכר בהייטק ממשיך
 השכר בהייטק ממשיך