ח"כ שמולי: לחייב הפעלה של מצלמות מעקב בגני ילדים פרטיים

לדברי שמולי, 80 חברי כנסת תומכים בהצעת חוק שהגיש בנושא ■ "המהלך יאפשר להרחיק את המתעללים מטווח הפגיעה בפעוטות"

איציק שמולי / צילום: תמר מצפי
איציק שמולי / צילום: תמר מצפי

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), חבר ועדות החינוך והרווחה של הכנסת, קורא לחייב התקנה והפעלה של מצלמות מעקב בגני ילדים פרטיים. לדבריו, 80 חברי כנסת תומכים בהצעת חוק שהגיש בנושא זה.

שמולי אמר את הדברים על רקע חקירת הגננת מיישוב סמוך לירושלים בחשד להתעללות בילדים. "הדרך היחידה לעצור את שטף המקרים של התעללות בפעוטות היא לאמץ את הצעת החוק שלי", הוא אומר. "מרבית המקרים היום אינם מגיעים כלל לכתב אישום בשל קושי ממשי בגיבוש ראיות. המהלך יאפשר להרחיק את המתעללים מטווח הפגיעה בפעוטות".

על-פי ההצעה, כל מסגרת חינוכית פרטית המיועדת לגילאי 0-3 תחויב להתקין מצלמות בין כתליה במשך כל שעות פעילותה, כך שבמקרה של חשד סביר להתעללות או פגיעה יוכלו הרשויות להשתמש בחומר המצולם לצורך גיבוש תשתית ראייתית מספקת.

בהצעה מודגש כי "המצלמות בשום אופן לא ישדרו בזמן אמת לגורמים חיצוניים כלשהם, אלא התיעוד המצולם יוכל לשמש אך ורק רק את המשטרה, במקרים שבהם קם חשד ממשי להתעללות באותה המסגרת. בתוך כך יסייעו המצלמות גם בצמצום התופעה המכוערת של הגשת תלונות-שווא כנגד גננות וסייעות הגנים".

לפי נתונים שקיבל ח"כ שמולי מהמשרד לביטחון פנים, חל זינוק של 30% בשנה האחרונה בתיקים שנפתחו בגין אלימות כלפי ילדים בגני ילדים, בהשוואה ל-5 השנים האחרונות. למרבה הצער, זינוק זה התרחש במקביל לירידה של יותר מ-50% בהגשת כתבי אישום. כ-90% מהתיקים נסגרים מחוסר ראיות, 10% מהתיקים נסגרו בשל "חוסר עניין לציבור". 0 (ובמילים: אפס) תיקים נידונו בבית המשפט, וכמובן - אף אחד לא הורשע בפלילים.