אפריקה ונץ מלונות ימכרו שני בתי מלון באילת תמורת 70 מ' ש'

יותר מוקדם השנה סיכמו שתי החברות על מכירת 3 מלונות מרשת פלאזה, בהם הן מחזיקות יחד, תמורת סכום של כ-715 מיליון שקל

מלון לה פלאיה / צילום : אתר המלון
מלון לה פלאיה / צילום : אתר המלון

חברת אפריקה ישראל  עדכנה היום (ה') על הרחבת עסקת מכירת המלונות עליה סיכמה יחד עם חברת נץ מלונות בחודשים האחרונים, במסגרתה ימכרו השתיים לצד שלישי ששמו לא נמסר, את המלונות be city ולה פלאיה שבאילת, תמורת כ-70 מיליון שקל.

מכירה זו מתווספת כאמור לעסקה בהיקף גדול הרבה יותר, עליה עדכנה אפריקה ישראל כבר בחודש מאי האחרון, למכירת המלונות קראון פלאזה תל-אביב, ירושלים ואילת, תמורת כ-715 מיליון שקל.

את הנכסים מחזיקה אפריקה ישראל באמצעות החברה הבת מלונות אפריקה ישראל (מאפ"י), שבה היא שולטת בשותפות שווה עם קבוצת נץ, בעלת השליטה בנץ מלונות.

עוד עדכנו היום החברות כי הסכימו לכך שמכירת קראון פלאזה ירושלים, תהווה עסקה נפרדת ממכירת יתר הנכסים.

בנוסף סיכמו הצדדים כי המועד האחרון לקיום התנאים המתלים למכירת המלונות באילת ובתל-אביב תמורת כ-460 מיליון שקל (בנוסף ל-70 מיליון שקל עבור שני המלונות שהתווספו), יהיה אמצע חודש ינואר.

לעומת זאת, המועד האחרון לקיום התנאים המתלים למכירת המלון בירושלים נקבע לאמצע חודש יוני, וזאת על רקע צורך לבירור תב"ע (תוכנית בנין עיר) ביחס לזכויות בניה נוספות על הנכס, שיימכר תמורת סכום של כ-255 מיליון שקל.

באפריקה ישראל, הנמצאת בשליטת לב לבייב ופועלת בחודשים האחרונים לגבש הסדר חוב שעומד כיום על כ-2.8 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח, העריכו היום כי השלמת מכירת כלל הנכסים תניב למלונות אפריקה תזרים מזומנים כולל נטו לאחר פירעון חובות לבנקים בהיקף של כ-290 מיליון שקל.