מדד הפרסומות של יו-טיוב בנובמבר: סודהסטרים בראש

הפרסומת לסודהסטרים של אלנבי זכתה ל-2 מיליון צפיות ב-4 ימים בעזרת שחקני "משחקי הכס" ■ מאזדה עשתה מהלך דיגיטלי עם באומן-בר-ריבנאי בכיכובו של הסטיג מ"טופ גיר", שזכה להערכה עולמית

סודה סטרים / צילום: יוטיוב
סודה סטרים / צילום: יוטיוב

יש פרסומות שאין לגביהן חילוקי דעות, והצלחתן באה לידי ביטוי בכלל המדדים. כזאת בדיוק היא הפרסומת של אלנבי לסודהסטרים בכיכובם של גיבורי "משחקי הכס". הפרסומת, שזכתה לאינספור איזכורים ומחמאות בתקשורת הבינלאומית ממוקמת במקום הראשון במדד הפרסומות של יו-טיוב

זהו הקמפיין השני למותג בכיכובו של ההר. הסרטון, שביים אוהב פלנץ, מכונה בעולם "כש'משחקי הכס' פגשו מים מוגזים" - כי שניים מכוכבי הסדרה נראים בו נוזפים בבחור שבחר להביא סודה לכוכבים במקום להכין בעצמו. זהו מהלך בינלאומי בכמה שפות, ולפי אינטרברנד הגרסה האנגלית זכתה ל-2 מיליון צפיות ב-4 ימים. בישראל היה גידול של 429% בחיפושים אחר המותג.

במקום השני ממוקם קמפיין של באומן-בר-ריבנאי למאזדה. בשונה מהמקובל אצל שחקניות אחרות בקטגוריה, שאינן נוטות להשקיע בדיגיטל, במקרה הזה יצרו סדרת סרטונים סביב הרעיון של "מאזדה תדהים אתכם" כדי לטפל בבעיית התדמית של המותג - בטוח, פופולרי אך משעמם.

לצורך הקמפיין גויס הנהג בן קולינס (הסטיג), הכוכב לשעבר של תוכנית הרכב "טופ גיר", שצולם נוהג מכוסה עיניים, באוטו מלא יפנים שרים קריוקי ומתחמק מירי מהאוויר. הקמפיין נבחר על-ידי אדוויק לאחד מ-5 הפרסומות הטובות של השבוע.

זה החודש השלישי ברציפות שעלית נכנסים למדד עם קופי טוק, שייצר עבורם טינק. החודש מגיעה הוויראליות של תוכנית האירוח של עופר שכטר לשיא: כ-150 אלף מכלל הצפיות, 30%, היו אורגניות.

במקום הרביעי והחמישי נמצאים שני פרזנטורים. הראשון הוא אסי כהן כאיתן פרצלינה, שמנסה בכל סרטון לחבל במאמצי הפרסום של הבנק הבינלאומי, והשני אדיר מילר ככוכב-על המנסה לעזור לילדה חולה בפרסומת למכבי קידס. הסרטונים בכיכובו של כהן רושמים זמן צפייה ממוצע של 1:03 דקות - רק 10 שניות פחות מאורכה של הפרסומת. מאות לקוחות הורידו את האפליקציה של הבנק בעקבות הקמפיין. מילר, לעומתו, מכניס שוב את מכבי לממד הפרסומות. ומכבי ממשיכה את הקו הקומי שמביא להם הצלחה. 

מתודולוגיה

מדד הפרסומות המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל כמה קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר שאנשים בוחרים לצפות בהן מדי חודש. הדירוג כולל את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים: מספר הצפיות, אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו) וכן אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

מדד
 מדד