כלי מלחמה שובר שוויון: הרכב האמפיבי החדש של צבא ארה"ב

הוא מסוגל לטפס בזווית של 60 מעלות ולשוט בים סוער כשהוא מצויד במערכות ירי אוטומטיות ושלל מערכות לוחמה מתקדמות ■ 16 אבי טיפוס חדשים למשוריין הקרבי האמפיבי שיכנס לשימוש בצבא ארה"ב

משוריין אמפיבי, צבא ארה"ב, BAE Systems, כלי רכב, Amphibious Combat Vehicle I.I  / צילום: וידאו
משוריין אמפיבי, צבא ארה"ב, BAE Systems, כלי רכב, Amphibious Combat Vehicle I.I / צילום: וידאו

במתקן שלה שממוקם ביורק, פנסילבניה, חברת BAE systems, חשפה 16 אבי טיפוס למשוריין הקרבי האמפיבי שלה. המשוריין האמפיבי, ובקיצור ACV 1.1, שמיועד לשימוש של חיל הנחתים האמריקאי, פותח בהשקעה של 103.7 מיליון דולר. על מנת לחסוך עלויות, המשוריין האמפיבי נבנה על פני פלטפורמה קיימת של חברת Iveco Defence Vehicles. הוא שוקל למעלה מ-30 טון, מצויד ב-16 גלגלים, ומסוגל לשאת 3.3 טון של ציוד וכן 13 לוחמים.

על אף משקלו, הוא מסוגל להגיע למהירות של 105 קמ"ש על היבשה, ולמהירות של 11 קמ"ש בים. טווח הנסיעה שלו ביבשה מגיע ל-523 ק"מ במהירות של 89 קמ"ש, ובמשימות ימיות הוא מסוגל להגיע לטווח של 22 ק"מ ואז לגמוע עוד 402 ק"מ על היבשה.

המשוריין האמפיבי יכול לטפס בזווית של 60 מעלות ולשוט בים סוער, כולל גם הגנה מפני מוקשים וטילים, והוא מצויד במערכות ירי אוטומטיות. שישה עשר האבטיפוסים של המשוריין האמפיבי צפויים להתחיל בנסיעות מבחן בחיל הנחתים האמריקאי במהלך הרבעון הראשון של 2017.