להב רוכשת מהמנהל המיוחד של רוביקון את מניות חברת סילבר

קרן ההשקעות, שכבר החזיקה ב-23% ממניות סילבר, רכשה את יתר ההחזקה בה תמורת 20 מיליון שקל

קרן להב, העוסקת בהעמדת מימון חוץ בנקאי, השלימה את רכישת מלוא מניות חברת ניכיון כרטיסי האשראי סילבר בתמורה לכ-20 מיליון שקל. להב כבר החזיקה ב-23% ממניות סילבר, ש"מספקת שירותי מימון וניהול לתיק שוברי אשראי עבור כל כרטיסי האשראי המונפקים בישראל, ופועלת זה מספר שנים באמצעות בנק הדואר וכן מגוון בתי עסק ומוסדות", כדברי קרן ההשקעות. את המניות רוכשת להב מידי המנהל המיוחד של קרן רוביקון, עו"ד ארז חבר. רוביקון, נזכיר, הייתה הבעלים של סילבר, וגם הייתה בשליטת אמיר ברמלי, וקרסה בצל חשדות לפלילים.

קרן להב  הוקמה בשנת 2013 על-ידי גיורא עופר, מנכ"ל בנק דיסקונט לשעבר; ויעל גיט, שכיהנה בתפקידים בכירים בבנק הפועלים ובקרן המנוף בראשית, והיא עוסקת במימון ובהשקעה בחברות בסדר גודל בינוני. הקרן גייסה עד כה, בשתי קרנות, סכום כולל של 350 מיליון שקל - כ-120 מיליון שקל בקרן להב ו-230 מיליון שקל בקרן להב 2. עד היום השקיעה הקרן למעלה מ-220 מיליון שקל ביותר מ-27 עסקאות שונות.

בעבר דווח כי החברות בהן מתמקדת הקרן, הינן בעלות מחזור עסקים של עשרות מיליוני שקלים עד כמה מאות מיליונים. מדובר בעסקאות מימון והשקעה בטווחים שנעות בין 5 מיליון שקל ל-30 מיליון שקל. בקרן מושקעים משקיעים פרטיים, משקיעים מהתנועה הקיבוצית והכשרה ביטוח. אגב, קרן להב הייתה מעורבת בעסקה נוספת עם חברה שזוהתה עם רוביקון של ברמלי: WTP, שההשקעה בה התאפסה בעקבות קריסת חברת המחזור.

בלהב מסבירים כי "סילבר פעילה זה שנים באמצעות בנק הדואר ומאפשרת פריסת אשראי בתשלומים מגוונים, עד 36 בסך הכל, ללקוחות עסקיים ופרטיים המשלמים דרך הבנק תשלומים כגון מס הכנסה, ביטוח לאומי, מע"מ, אגרות רישוי למיניהן, תשלומים לרשויות מקומיות, ביטוחים פרטיים ושכר לימוד לאוניברסיטאות", תוך שהם מוסיפים כי "מאז 2014 הרחיבה סילבר את פעילותה למתן שירותי ניכיון שוברי אשראי גם למגוון בתי עסק ברחבי הארץ".

עוד הם מציינים כי "החברה פועלת מול חברות כרטיסי האשראי, ומאפשרת ללקוחותיה מגוון מסלולי מימון". באתר האינטרנט של סילבר מצוין כי "נכון לסוף שנת 2014 ניהלה סילבר תיק אשראי בהיקף של כ-50 מיליון שקלים עם מחזור אשראי שנתי מתגלגל של למעלה מ-300 מיליון שקל".

בין ההשקעות של קרן להב ניתן לציין את רכישת 40% מחברת העוגנפלסט, שעוסקת ביצור יריעות איטום לבריכות ולגגות והייתה עד הרכישה בבעלות מלאה של קבוץ העוגן; העמדת מימון לחברת נאייקס, שעוסקת במערכות תשלום ללא מזומנים ובבקרה ושליטה במכונות אוטומטיות; וכן רכישה של 31.5% ממניות אלפא טלקום, יבואנית מכשירי הסלולר וואווי בארץ. לאחרונה מימשה קרן להב את רוב החזקתה באלפא טלקום, ומכרה את החלק הארי של מניותיה לאלקטרה מוצרי צריכה.