עכשיו זה סופי: yes תיפרד מערוץ הילדים ב-1 בינואר

מועצת הכבלים והלוויין אישרה ל-yes להחליף את הערוץ הוותיק בערוץ בהפקת חיים סלוצקי, אך זו תידרש להגדיל את השקעות הערוץ החדש בהפקות מקור וברכש - או לחלופין להפחית את מחיר חבילת הבסיס שלה

לאחר סאגה ארוכה שכללה ישיבות דרמטיות ונספחים סודיים, מועצת הכבלים והלוויין אישרה היום (ד') ל-yes להיפרד מערוץ הילדים, אותו הפיקה עבורה חברת RGE. הערוץ הוותיק, שמלווה את החברה מאז הקמתה, יירד מחבילת הבסיס של חברת הלוויין ב-1 בינואר, ובמקומו יעלה ערוץ חדש בשם yes KIDZ אותו מפיק עבור החברה חיים סלוצקי.

ערוץ הילדים נכלל בחבילת הבסיס של yes ולכן כדי לאשר את הורדתו המועצה נדרשת לבחון את "התחליפיות" של הערוץ החדש שיעלה במקומו. בהקשר זה, צריך לציין, המועצה לא השתכנעה ב"תחליפויות" של הערוץ במצבו הנוכחי, ועל אף שהחילופים יתבצעו כבר בשבוע הבא, yes תידרש בהמשך להגדיל את השקעתה בערוץ החדש גם בהיבט של תוכניות הרכש וגם בהיבט של הפקות המקור.

בהודעת המועצה נכתב בהקשר זה כי "נמצא שכדי שניתן יהיה לראות את הערוץ החדש כתחליף ראוי לערוץ הילדים, נדרשת השלמת פערים בין הערוצים מבחינת ההשקעה בהפקות מקור, ברכש קיים וכן ברכש עתידי". לחלופין, קובעת המועצה, yes תוכל להפחית את מחיר חבילת הבסיס שלה, כך שהמחיר החדש ישקף את הפער שקיים כיום בין תכני שני הערוצים.

אישור המועצה להחלפת הערוצים מביא לסיומו של פן אחד בסאגה המתמשכת בין שתי החברות היריבות, אך כמובן שהוא רחוק מלהביאה לכדי סיום. בין החברות עדיין ניטש סכסוך סביב השאלה למי שייכים תכני המקור שהפיקה RGE עבור ערוץ הילדים ב-yes במהלך השנים, ובמוקד שלו נתונה סדרת הילדים הפופולרית Oboy. היום קיבלה yes מבית המשפט המחוזי בתל אביב צו ארעי שמורה ל-RGE להמשיך ולהעביר את פרקי הסדרה ל-yes, כדי שזו תוכל לשדר אותם בערוציה וב-VOD שלה עד לדיון שיתקיים בנושא ביום שני. הקרב על סדרות המקור שהופקו במהלך השנים עבור ערוץ הילדים של yes, יחד עם הקרב על הגדלת התשלום לערוצי הספורט ש-yes רוכשת מ-RGE צפוי להמשיך וללוות את החברות גם לתוך 2017.

מ-yes נמסר: "המועצה אישרה היום את בקשתנו להוריד משידורינו את ערוץ הילדים הישן, וביום ראשון הקרוב יעלה במקומו הערוץ החדש לילדים yes kidZ ועמו העונה החדשה והמצופה של הסדרה המיתולוגית 'ראש גדול', לצד סדרות גדולות ומדוברות לילדים".