צוחק כל הדרך אל הבנקים: כך באפט הוסיף להונו כ-12 מיליארד ד'

שתי בחירות חכמות שעשה השנה ה"אורקל מאומהה" הגדילו את הונו בכ-20%: הוא הגדיל את החשיפה למניות הבנקים והתעופה, שזינקו בעשרות אחוזים ב-3 החודשים האחרונים ■ איך טראמפ קשור לזה?

וורן באפט / צילום: רוירטס
וורן באפט / צילום: רוירטס

גורו ההשקעות וורן באפט עשה זאת שוב. ה"אורקל מאומהה" שוב היכה את המדדים המובילים והשיג את התשואות הגבוהות ביותר ב-2016 מבין המשקיעים הגדולים. 

באפט הוכיח שוב כי אסטרטגיית  השקעות הערך (השקעות לאורך זמן בחברות יציבות) נושאת פרי. חברת ההחזקות שבבעלותו, ברקשייר הת'אווי , חותמת את 2016 עם תשואה של כ-23%, בעוד מדד ה-S&P טיפס השנה בפחות מ-10%. האסטרטגיה של באפט הובילה לגידול של כ-12 מיליארד דולר בהון העצמי שלו. כך לפי מדד המיליארדרים של "בלומברג" ולפי דיווח ב"פורבס".

לפי בלומברג, נכון ליום שלישי השבוע, הונו של באפט צמח ב-2016 ב-19% ל-74.1 מיליארד דולר. כך, באפט חזר וביסס את מעמדו כאיש השני העשיר בעולם, אחרי מייסד מיקרוסופט ביל גייטס.

נהנה מאפקט טראמפ

לפני הבחירות בארה"ב, באפט תמך באופן גלוי במועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון. עם זאת, דווקא בחירתו של טראמפ, תרמה חלק משמעותי לגידול בהון של באפט. נשיא ארה"ב הנבחר הצהיר כי ישקיע הון עתק בתשתיות, מהלך שההשלכות שלו עשויות להיות עלייה חדה באינפלציה וכפועל יוצא מכך מדיניות של ריסון מוניטארי בהילוך גבוה יותר. מאחר ואינפלציה וריבית גבוהה תורמות לשורת הרווח של הבנקים, באפט, שמשקיע באופן אגרסיבי בבנקים האמריקאים, נהנה מ"אפקט טראמפ" שנוצר במניות הפיננסים והבנקאות, שזינקו בעשרות אחוזים מאז נבחר טראמפ ב-8 בנובמבר.

 

אז אילו מניות תרמו לגידול בהונו של באפט? ברקשייר הת'אווי נחשבת לבעלת המניות הגדולה ב-וולס פארגו , ומחזיקה ב-36% ממניות הבנק, שזינקו ב-3 החודשים האחרונים בכ-26%. באפט מחזיק גם ב-2.8% ממניות גולדמן זאקס , שהשלימו זינוק של כ-50% ב-3 החודשים האחרונים, בעיקר לאחר בחירתו של טראמפ. בנוסף, ברקשייר מחזיקה ב-100 מיליון מניות של U.S. Bancorp  ובאופציות לרכישת 700 מיליון מניות של בנק אוף אמריקה  לפני ספטמבר 2021. 

מלבד סקטור הבנקאות, באפט עשה בחירה מוצלחת נוספת השנה, כאשר החליט להגדיל את החשיפה לסקטור התעופה. ברקשייר רכשה השנה החזקות ביונייטד קונטיננטל , בדלתא איירליינס , ובאמריקן איירליינס . ב-3 החודשים האחרונים נסקו המניות של חברות אלה ב-46%, 27% ו-34% בהתאמה.