מזרחי-טפחות: ביה"ד לעבודה עוצר את תוכנית הפרישה מרצון

על הנהלת הבנק לקיים מו"מ עם ועד העובדים בנושא ולהציג תוכנית שתוסכם על הצדדים ■ מזרחי-טפחות מעוניין בפרישת 300 עובדים בעלות של מיליון שקל לעובד

אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי  / צילום: תמר מצפי
אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי / צילום: תמר מצפי

בית הדין לעבודה עוצר למזרחי-טפחות  את תוכנית הפרישה מרצון. סגנית נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב השופטת הדס יהלום החליטה אתמול כי על הנהלת הבנק בראשות אלדד פרשר לקיים מגעים עם ועד העובדים ולגבש עימו ביחד תוכנית פרישה מרצון. ההחלטה הגיעה בעקבות עתירת ועד העובדים לבית הדין לעבודה לעצור את התוכנית עליה הודיע הבנק בשבוע שעבר, שכן היא לא גובשה בשיתוף פעולה עם הוועד.

נזיר כי בשבוע שעבר הודיע מזרחי-טפחות כי ב-5 שנים הקרובות יעזבו את הבנק במסגרת תוכנית פרישה מוקדמת כ-300 עובדים. עלות התוכנית היא 300 מיליון שקל, קרי ממוצע של מיליון שקל לעובד. לעובדים הקרובים לגיל הפרישה יוצע פנסיית גישור, וליתר העובדים יוצעו פיצויים מוגדלים של 250%. 

בתחילה הציפייה הייתה שהתוכנית תגובש עם הוועד ותוצג במקביל להסכם השכר החדש - נושא שנמצא בדיון בין הצדדים. אלא שככל שחלף הזמן, נראה כי הפערים בנושא הסכם השכר נותרו עמוקים.

במקביל לכך ההטבה החשבונאית שנתן בנק ישראל בעל הקשור למימון תוכניות הפרישה תקפה רק עד סוף שנת 2016, ולכן רגע לפני שהסתיימה השנה הודיע הבנק על תוכנית הפרישה ללא הסכם משותף עם הוועד. בתגובה כאמור הגיש הוועד עתירה כנגד התוכנית לבית הדין לעבודה.

ממזרחי-טפחות נמסר בתגובה: "תוכנית הפרישה מרצון נועדה לאפשר לעובדים ותיקים המעוניינים בכך לפרוש מהבנק, בכבוד ובתנאים משופרים ומיוחדים, לאחר שנים ארוכות של עבודה מסורה ומאומצת.

ראוי לציין כי עובדים רבים ממתינים מזה זמן לתוכנית שכזו, ועל כך יעידו עשרות הפניות שהגיעו להנהלה בימים האחרונים. כפי שהבנק דיווח, ההנהלה מנהלת משא-ומתן עם ועד העובדים בנושא. הפונים והמתעניינים הרבים ייאלצו להמתין עד להשלמת המשא-ומתן".