קיבלתם החלטות חשובות לשנה החדשה? שום תירוץ לא יעזור

סטריקס, האפליקציה לשינוי הרגלים, תעזור לכם לעמוד בהן ולא להפסיק אחרי כמה ימים של התלהבות

שעון
שעון

אם עקבתם אחרי החדשות בשבועות האחרונים, אתם כנראה כבר יודעים שהשנה האחרונה הייתה, איך נאמר, לא בדיוק האהובה ביותר על אנשי עמק הסיליקון. בין הפתעות הבחירות, מוות של כמה מהאמנים הבולטים והיעדר הנפקות משמעותיות בעמק - בצפון קליפורניה רק רצו להיפטר מהרכב הספרות 2016 ולהמשיך הלאה.

אבל לצד ההבטחות ה"קבוצתיות" להיות מחוברים יותר ל-49 המדינות האחרות בארה"ב ולעודד יזמות חברתית לצד הטרנדים שחמים בעיקר בביצה הסיליקון-וואלית, יושבי העמק כמו כל אמריקאי טוב גם נודרים נדרים אישיים לשנה הקרובה: לאכול בריא יותר, להתאמן יותר, לעבוד קצת פחות, להשכיב את הילדים לישון, לשתות יותר מים, לטייל יותר בחיק הטבע, להתקשר יותר להורים והיד עוד נטויה.

הבטחות שנעשות ערב השנה החדשה לא חסרות. האתגר, שלא במפתיע, הוא לעמוד בהן. כל מנהל חדר כושר יספר לכם על התורים שמשתרכים בינואר להירשם למועדון למנוי שנתי וכמה מלא חדר הכושר במשך שלושה שבועות - וגם איך הוא מתרוקן בחזרה לשגרה בתחילת חודש פברואר.

הרבה אפליקציות נפוצו בשנים האחרונות כדי "לשמור על הבטחות השנה החדשה", אבל הבולטת שבהן בעת האחרונה היא Streaks - אפליקציה לשינוי הרגלים שמשלבת אינטגרציה גם לסלולרי וגם לאפל ווטש כדי להבטיח מענה מקיף (וחוסר יכולת לתרץ).

הרעיון מאחורי האפליקציה פשוט מאוד, אך העיצוב היעיל שלה זיכה אותה בלא מעט פרסים בעת האחרונה. סטריקס (רצפים בתרגום מאנגלית) מעודדת את משתמשיה להגדיר פעולות מחזוריות והרגלים רצויים (למשל, ללכת לחדר כושר ארבע פעמים בשבוע), להגדיר את הימים והזמנים לפעולה, ואז לעקוב אחרי הביצוע.

האפליקציה תתזכר אתכם, תנזוף בכם אם הפסדתם מועד מוגדר, ותפרגן כשאתם "בדרך" לכבוש את היעד ולהרחיב את הרצף. אפשר גם לשתף בהישגים ולהראות לאמא, שתהיה גאה כמה ימים עמדתם ברצף המוגדר וצלחתם את המלחמות עם כוח הרצון הפנימי שלכם.

במחלק מהמשימות, האפליקציה מדקדקת אף יותר ומראה ממש את רמת הביצוע "בזמן אמת". כך, אם תגדירו כי עליכם ללכת 3,000 צעדים ביום כדי לעמוד ביעד, האפליקציה תעדכן בכל רגע כמה צעדים הלכתם ביחס ליעד ותנפק אזהרה אם הפער גדול מדי כבר בצהריים.

האפליקציה מעודדת להגדיר מראש את הימים שבהם על הפעולות להתבצע, כדי שניתן יהיה לבצע מעקב אחרי ה"רצפים" שלא נשברים.

בשנה שעברה, אם תהיתם, בשבוע הראשון של ינואר נרשם שיא ההורדות של האפליקציה, ובחברה מקווים כי השבוע הנוכחי ישבור גם את השיא ההוא - הכול במטרה להפוך את המלחמה בעצלנות הפנימית קצת יותר קלה ומתגמלת, ובעיקר: להרוג כל תירוץ שעומד בינכם ובין הטלפון שלכם לבין חדר הכושר הקרוב.