TMF זכתה במכרז על תקציב הדיגיטל של רקיט בנקיזר

התקציב, בהיקף של כ-15 מיליון שקל, התנהל עד עתה בענבר-מרחב ובמקאן דיגיטל ■ לעומק התודעה יטפל בתקציב הקריאייטיב

עוד מכרז דיגיטל משמעותי מגיע אל קיצו: ל"גלובס" נודע כי למערך הפרסום של חברת רקיט בנקיזר נכנסים שני שחקנים חדשים: חברת המדיה TMF, שזכתה במכרז על תקציב המדיה בדיגיטל של החברה; ולעומק התודעה - שתטפל בתקציב הקריאייטיב בדיגיטל וניהול הנכסים הדיגיטליים ברשתות החברתיות.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לאחרונה וכחלק מהיערכות מחודשת שעושה רקיט בכלל התייחסותה לאופן בו היא מנהלת את תקציב השיווק, החליטה החברה לערוך מכרז על תקציב הדיגיטל ולפנות לצורך זה גם למשרדים שאינם נמנים על מערך הפרסום שלה.

החברה נחשבה למפרסמת גדולה בטלוויזיה, עם מותגים כמו קולון, וניש קליה, שול וכדומה. אבל, כמו כל השוק, בחודשים האחרונים החלה החברה להסיט תקציבים גדלים והולכים לדיגיטל .

כך למשל, מותג כמו וניש קליה, שמסורתית עלה קבוע בקמפיינים מושקעים בטלוויזיה, התמקד בקמפיין האחרון שלו אך ורק בקמפיין דיגיטל. גם המותג פיניש - שנתמך בעבר עם קמפיינים גדולים ומושקעים, כמו למשל הקמפיין עם אלי פיניש - עבר טרנספורמציה, וכיום חלק ניכר מהתמיכה בו נעשית באמצעים דיגיטליים.

על-פי ההערכות, כבר השנה ירדה ההשקעה הפרסומית של החברה בטלוויזיה מ-20 מיליון שקל לכ-15-16 מיליון שקל, ואילו הפרסום בדיגיטל עלה מכ-5 מיליון שקל לכ-10 מיליון שקל. על פי המתוכנן, מגמה זו צפויה להימשך, והסטה של תקציבי הפרסום מטלוויזיה לדיגיטל תהיה משמעותית אף יותר.

רקיט מחזיקה מספר מותגים עתירי פרסום. ביניהם פיניש, וניש קליה, קולון, נורופן, סטרפסילס, שול, דורקס, אירוויקס ועוד.

עד עתה הורכב מערך הפרסום של רקיט באופן הבא: בתקציבי הקריאייטיב והמדיה של החברה טיפל משרד הפרסום ענבר-מרחב המחזיק בהם מתוקף החיבור שלו לקבוצת הפרסום הבינלאומית havas - המחזיקה בתקציב גלובלית. ענבר-מרחב גם רוכש את הפרסום של החברה בטלוויזיה.

תקציב הדיגיטל התחלק עד עתה בין שני מקומות: חלקו התנהל בענבר-מרחב, שיצרו רק לאחרונה מהלכים דיגיטליים כמו זה בכיכובו של שימי תבורי ויהודית באומן, וחלק נוסף התנהל ביוניברסל מקאן - זרוע המדיה של קבוצת מקאן בישראל.

יצויין כי החלק היותר משמעותי מבחינה כספית במכרז הנוכחי היה חלק המדיה, מאחר וחלק לא מבוטל מהעשייה הפרסומית הוא של אדפטציות לעבודות מחו"ל. 

ברקיט לא הסתפקו במכרז "פשוט" של הצעות מחיר, אלא שמו דגש חשוב על איכות ומקצועיות. עם זאת, לצד האדפטציות, נעשות גם עבודות קריאטיב מקומיות והן כאמור ינוהלו מעתה בלעומק התועה.

המכרז של רקיט מצטרף לשורת מכרזי דיגיטל חשובים שנעשו בשנה האחרונה, ביניהם המכרזים על תקציבי לוריאל ואדידס.