טאבולה תחליף את אאוטבריין בהמלצות תוכן לגולש ב-ynet

מדובר בהישג משמעותי, שכן שיתוף-הפעולה מקנה לטאבולה את השליטה בתחום קידום התוכן בשני האתרים הגדולים בישראל: וואלה ו-ynet

אבי בן טל / צילום: ירון ברנר
אבי בן טל / צילום: ירון ברנר

המלחמה האגרסיבית של טאבולה נותנת פירות: ל"גלובס" נודע כי החברה חתמה על הסכם לשיתוף-פעולה עם קבוצת ידיעות אחרונות, שלפיו היא תהיה החברה שתספק את המלצות התוכן באתר ynet. טאבולה תחליף את המתחרה אאוטבריין, שלה היה הסכם עם ynet כבר חמש שנים.

ההישג של טאבולה משמעותי מאוד שכן שיתוף-הפעולה מקנה לה למעשה את השליטה בתחום קידום התוכן בשני האתרים הגדולים בישראל: וואלה ו-ynet.

אאוטבריין וטאבולה פועלות שתיהן בתחום המלצות התוכן, אך במשך שנים הייתה זאת אאוטבריין שהובילה את השוק בישראל - בעיקר מעצם העובדה הפשוטה שהיא הייתה הראשונה בתחום וזו שהמציאה את הקטגוריה, מה גם שטאבולה לא מיהרה להיכנס לשוק המקומי. בהמשך, כשטאבולה החליטה על כניסה לשוק הישראלי, היא התקשתה לקבל דריסת רגל ממשית באתרים הגדולים. רוב האתרים הגדולים, בהם ynet, מאקו, הארץ, גלובס ו-TheMarker, בחרו להשתמש בשירותים של אאוטבריין. בטאבולה התמקדו בעיקר באתרים הקטנים יותר, אך המשיכו להשקיע מאמצים גם באתרים הגדולים, בתקווה שנוכח ההצעות המסחריות האגרסיביות בשלב כלשהו אחד מהאתרים הגדולים יישבר.

המחסום נשבר כשאתר וואלה חתם בתחילת 2015 על הסכם שיתוף-פעולה עם טאבולה. ב-2016 הורחב שיתוף-הפעולה בשני אופנים: הטמעת רכיבים וכלים נוספים של טאבולה בוואלה, ויצירת חבילות תוכן שיווקי במשותף. ההשקעה בפעילות המשותפת עומדת על כ-10 מיליון שקל.

אאוטבריין וטאבולה פיתחו כל אחת בנפרד טכנולוגיה שמצליחה לנתח את התנהלות הגולש ולהבין מתוכה מה הרצונות והצרכים שלו ועל פיהן להציע לו תוכן ממומן שעשוי לעניין אותו. אף ששתי החברות הן בבעלות של ישראלים, השוק המקומי עניין יותר את אאוטבריין שפעלה בו מלכתחילה.

לאורך השנים לא היה הבדל גדול במוצרים של שתי החברות, אך היה הבדל בגישה. טאבולה פעלה באגרסיביות ובנחישות מסחרית גם מבחינת סוג התוכן שהיא מקדמת וגם בהצעות המסחריות שלה. אבל בחודשים האחרונים טאבולה הכניסה מוצרים חדשים יותר עבור הפאבלישרים לניהול התוכן שהגולש רואה. כמו כן, חל שינוי גם באופק ההתפתחות העסקית.

בטאבולה לא הסתירו מעולם כי הם רואים בשוק הישראלי יעד חשוב. כבר כשנחתם הסכם שיתוף-הפעולה עם וואלה הצהירו הבכירים בחברה כי זאת רק יריית הפתיחה. עתה מסתמן שהירייה הפכה לצרור.

בטאבולה וב-ynet בחרו לא להגיב לידיעה.