מסע הירי בחיפה: החשוד ברצח הסגיר את עצמו לידי המשטרה

החשוד בירי בעיר התחתית הסגיר את עצמו לאחר 3 ימי מצוד והועבר לחקירת שב"כ ■ בימים האחרונים ערכו יחידות העילית של המשטרה פשיטות על דירות בחיפה ותפסו את נשקו של החשוד

ניידת משטרה / צלם: תמר מצפי
ניידת משטרה / צלם: תמר מצפי

החשוד ברצח גיא כפרי בחיפה הסגיר את עצמו הערב (ה'), אחרי יומיים שבהם ניהלו יחידות עילית במשטרה מצוד נרחב אחריו ברחבי העיר התחתית. לפי עורך דינו, רפאת אסדי, הוא הגיע לתחנת המשטרה בליווי דוד שלו וככל הנראה נענה לקריאות במשטרה, שביקשו ממנו שיסגיר את עצמו, "כדי להוכיח שאין לו כל קשר לאירוע וכל מעורבות בו".

ביום שלישי נורה למוות כפרי ברחוב הגיבורים בעיר, דקות אחדות לאחר שנורה ונפצע בינוני יחיאל אילוז. על פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום.

מהמשטרה נמסר כי החשוד הסגיר את עצמו "לאחר פעילות מודיעינית ומבצעית נחושה של משטרת ישראל ושב"כ, שניהלו מצוד ממוקד אחר החשוד ברצח ובמסגרתו אף תפסו את נשקו". עוד נמסר כי החשוד יועבר להמשך חקירה בשב"כ.

על אף החיפושים, הציבור בעיר לא נקרא להסתגר בבתים ושגרת החיים נשמרה, ככל הנראה משום שהחשוד לא הוגדר מסוכן לציבור. זאת, לעומת הפיגוע שאירע ברחוב דיזנגוף שבתל-אביב לפני שנה, שלאחריו הורו תושבי העיר להסתגר בבתיהם ואף בוטלו הלימודים, עד ללכידת המחבל.

מוקדם יותר היום התראיין עו"ד אסדי ואמר כי "כפי שכל בני המשפחה ותושבי השכונה קוראים לו, גם אני קורא לו, אישית, להסגיר את עצמו". לדבריו, "אם אני הייתי יודע על מקום הימצאו, הייתי מסגיר אותו על-מנת לאפשר למשטרה לבצע את פעולות החקירה. כמי שמכיר אותו אישית ואת משפחתו, אני משוכנע במיליון אחוז שהוא חף מפשע. אם הייתי יודע שהוא ביצע את הרצח, או היה מעורב על רקע לאומני, לא הייתי לוקח על עצמי את הייצוג בתיק ונכנס לתמונה".

עוד טען כי לא ניתן להגדירו "נמלט" משום שנמסר לו כי הוא כלל לא יודע שהמשטרה מחפשת אחריו. "המשפחה ניסתה ליצור אתו קשר וגם אני ניסיתי, אבל לא הצלחנו להשיג אותו. זה שהוא יומיים מחוץ לבית, לא בהכרח מוביל למסקנה שהוא נמלט או בורח מהמשטרה בגלל החשדות".

לדבריו, "הוא לא גר בבית, הוא מדי פעם מבקר את אמו. היא סיפרה לי שהוא לאחרונה נרשם ללימודי משפטים, וכנראה מתגורר במרכז הארץ".

 

עדת ראייה סיפרה שלשום כי היורה היה מכוסה לחלוטין ולא ניתן היה לזהות אותו. "שמעתי צעקות של הפצוע על הרצפה, 'ירו בי, ירו בי', הבנתי שהיורה התרחק וניגשתי לפצוע לתת עזרה ראשונה", סיפרה מ ירי אדרי. "ראיתי את היורה, אבל לא זיהיתי אותו, הוא היה מכוסה כולו, שחור כולו. אחד הכדורים שלו פספס אותי, ופגע לי באוטו".

פרמדיק מד"א רז דיאמנד שטיפל בכפרי ונאלץ לקבוע את מותו, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר שוכב על שפת המדרכה כשהוא סבל מפצעי ירי בפלג גופו העליון. הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי ראשוני וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות אבל לצערנו הפציעה הייתה קשה מאוד ונאלצנו לקבוע את מותו בשטח".