לחובבי הים: המוצר שיהפוך אתכם לגיבור על תת-ימי

היו-טיובר PeterSripol, שמחזיק ברזומה מרשים למדי כממציא פרויקטים הנדסיים שאפתניים, חשב על "רקטות לפרקי הידיים", המיועדים בדרך כלל לרובוטים המשמשים למחקר וחילוץ תת-ימי, אשר הופכות כל מי שמשתמש בהן למעין "גיבור על תת-ימי"

צלילה, ספורט ימי., מדחפים לפרקי הידיים, PeterSripol / צילום: וידאו
צלילה, ספורט ימי., מדחפים לפרקי הידיים, PeterSripol / צילום: וידאו

היוטיובר PeterSripol, שמחזיק ברזומה מרשים למדי של פרויקטים הנדסיים מטורפים, החליט לנסות ולהגשים חלום המלווה אותו לאורך שנים - ערכת צלילה מהירה, שתאפשר לו להפוך למעין גיבור על תת-ימי. זה עוד הרבה יותר מסובך ממה שזה נשמע, אך בסופו של דבר הוא הצליח.

היצירה הסופית, אותה מכנה פיטר "רקטות לפרקי הידיים", עשויה מחיבור בין רצועות זרוע, מערכת פיקוד ממוחשב המבוססת על מעבד Arduino, וזוג מנועי T100, המיועדים בדרך כלל לרובוטים המשמשים למחקר וחילוץ תת-ימי. האתגר המרכזי היה חיבור כל הרכיבים הללו כך שיהיו חסינים בפני חדירת מים, שלא מאוד מועילים למערכות אלקטרוניות עדינות.

המערכת של פיטר אכן עובדת - לפחות בהתחלה. בשלב מסוים מתרחשת תקלה שגורמת למדחפים להפסיק לפעול, אך PeterSripol משוכנע כי הוא יודע בדיוק מה השתבש וכיצד ניתן לפתור את הבעיה בגרסה הבאה, אותה הוא מקווה להציג לצופים במהלך השבועות הקרובים.