סלקום וגולן טלקום מחקו הערר על ההתנגדות למיזוג בינהן

הבקשה למחיקת הערר הוגשה לאחר שבשבוע שעבר נחתמה העסקה לרכישת גולן טלקום ע"י אלקטרה צריכה, שחתמה במקביל על עסקה לשימוש ברשת סלקום ואיחוד רשתות לתקופה של 10 שנים

מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'
מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'

החברות סלקום וגולן טלקום מחקו את הערר שהגישו לבית הדין להגבלים עסקיים, בעקבות התנגדות הרשות למיזוג ביניהן. הערר נמחק ללא צו להוצאות. הבקשה למחיקת הערר הוגשה לאחר שבשבוע שעבר נחתמה העסקה לרכישת גולן טלקום על ידי אלקטרה צריכה, שחתמה במקביל על עסקה לשימוש ברשת סלקום ואיחוד רשתות לתקופה של 10 שנים.

סלקום וגולן טלקום הגישו ערעור על החלטת רשות ההגבלים העסקיים להתנגד לעסקה שבה אמורה הייתה סלקום לרכוש את גולן טלקום. הערעור הוגש כחלק מהסכמה בין החברות לערער על ההחלטה על רקע שיתוף הפעולה בינהן, וזאת למרות שבשנה האחרונה הן התכתשו ביניהן ללא הפסק, וסלקום אף הגישה בקשה לפירוק גולן טלקום.

אלקטרה צריכה וגולן טלקום אמורות כעת להגיש בקשת מיזוג חדשה לרשות ההגבלים העסקיים בעקבות העסקה ביניהן מהשבוע שעבר. בטרם חתמו על העסקה החברות פנו לרשות ההגבלים וביקשו לשמוע את דעתה של הרשות לעסקה, וזאת על רקע העובדה שסלקום מלווה במסגרת העסקה 130 מיליון שקל לאלקטרה צריכה. ככל הנראה הרשות לא הסתייגה מהמהלך, על אף שקם החשש להגבל עסקי שכן מדובר בהלוואה בין גופים שאמורים להתחרות זה בזה.

מהרשות נמסר בתגובה: "העסקה על כל רבדיה תיבדק על ידי רשות הגבלים עסקיים".