אלה האירועים שעשויים להכריע השבוע את גורלו של "ראלי טראמפ"

מאז נבחר טראמפ לנשיאות זינקו בחדות המדדים המובילים בוול סטריט ■ השבוע טראמפ יכנס מסיבת עיתונאים, והמשקיעים מקווים כי הוא יספק הבהרות לגבי המדיניות הכלכלית שהוא מתכנן ■ אירוע נוסף שעשוי להשפיע: עונת הדוחות לרבעון הרביעי

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

הבחירה המפתיעה של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב ב-8 בנובמבר גרמה לתזוזות חדות בשווקים הפיננסים והציתה ראלי עצום בוול סטריט, בין היתר בשל התוכניות הכלכליות עליהן הצהיר טראמפ בקמפיין הבחירות. תשואות האג"ח והדולר זינקו בשיעור ניכר, הדאו גו'נס הוסיף לערכו כ-9%, ה-S&P 500 טיפס בכמעט 7% ומדדי המניות הקטנות, הראסל 2,000 וה-S&P Small-Cap 600 זינקו בכמעט 30%. מסיבת עיתונאים ראשונה שיכנס טראמפ השבוע, לצד פתיחת עונות הדוחות, עלולים להכריע באשר לעתידו של הראלי בשווקים.

רבים כינו את העליות החדות בשווקים "ראלי טראמפ", או "ראלי התקוות", משום שהן היו מבוססות בעיקר על הציפיות והתקוות לגבי המדיניות הכלכלית בה ינקוט טראמפ. עם זאת, בשוק החלו לתהות האם הנשיא הנבחר "יפרע את הצ'קים" עליהם התחייב בקמפיין הבחירות, ביניהם הרחבה פיסקאלית אגרסיבית, קיצוץ במס החברות ומסי ההכנסה והקלה ברגולציה. ביום רביעי, המשקיעים מקווים לקבל תשובות במסיבת עיתונאים ראשונה שטראמפ יכנס לאחר הבחירות.

אירוע נוסף שעשוי להשפיע על כיוון השווקים הוא כאמור עונת הדוחות לרבעון הרביעי של 2016, שנפתחת מחר עם פרסום תוצאותיה של ענקית האלומיניום אלקואה. בהמשך השבוע ובשבוע הבא יפרסמו את תוצאותיהן החברות הפיננסיות והבנקים הגדולים, כגון, וולס פארגו, בנק אוף אמריקה, ג'יי.פי מורגן וחברות אחרות בסקטור הפיננסים, שזינקו בממוצע בכ-18% מאז הבחירות לנשיאות. 

לפי נתונים של חברת תומפסון-רויטרס, החברות הנסחרות במדד ה-S&P 500 יציגו עלייה של כ-6.1% ברווחי הרבעון הרביעי, כאשר החברות בסקטור הפיננסי צפויות להציג זינוק חד יותר של עד כ-15.7% ברווחים.