הטלטלה בטבע: אופנהיימר מוריד את מחיר היעד לחברה ב-14%

באופנהיימר מעריכים כי מכירות הקופקסון יהיו נמוכות בכ-500 מיליון דולר מהתחזית המעודכנת של טבע ■ גרסה גנרית לקופקסון 40 מ"ג תגרע מהכנסות טבע יותר ממיליארד דולר

ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי

הצרות לא מפסיקות להכות בטבע : לאחר שהורידה את התחזיות לשנת 2017, מתחילים בתי ההשקעות להגיב, והתגובה ממשיכה להכות בחברה. בית ההשקעות אופנהיימר פרסם הבוקר (ב') עדכון להמלצתו לחברה, כשהשורה התחתונה היא הורדת מחיר היעד לחברה ל-43 דולר לטווח של שנה. טבע סגרה ביום שישי בוול סטריט ברמה של קצת יותר מ-35 דולר.

בסוף השבוע פרסמה טבע  תחזית מעודכנת לשנת 2017. התחזית הייתה נמוכה משמעותית מהתחזית הקודמת שפרסמה החברה באמצע השנה שעברה ונמוכה מקונצנזוס התחזיות בשווקים. להערכת החברה, היא תייצר בשנת 2017 הכנסות אמצע טווח של 24.2 מיליארד דולר, הכנסות נמוכות בכ-3% מתחזיות השוק ורווח נקי למנייה של 5.1 דולר, נמוך בכ-6% מתחת לתחזיות בשוק.

"אנו מעריכים כי לאחר התחזית השאפתנית שניתנה לפני כחצי שנה, הנהלת טבע מנסה לקבוע יעדים שמרניים יותר לשנה הקרובה ולבאר את ההשפעה האפשרית של גרסה גנרית לקופקסון 40 מ"ג ב-2017. בעקבות הורדת תחזית ההנהלה, אנו מורידים את מחיר היעד למניית טבע מ-50 דולר ל-43 דולר, אך מחזיקים בדירוג Outperform חיובי (ביצועי יתר) ומאמינים כי מניית החברה אטרקטיבית להשקעה בטווח של ה-12-18 חודשים הקרובים". 

באופנהיימר מוסיפים כי "קצב שחיקת המחירים בחטיבה הגנרית יהיה בקצב חד ספרתי גבוה, גבוה מבשנים קודמות, בשל תחרות לגרסה הגנרית של טבע לתרופה Concerta להפרעת קשב וריכוז, נכס מוביל בתיק המוצרים של Actavis Generics . בנוסף, אנו מורידים את תחזית הרווח הגולמי לחטיבה הגנרית בשנים 2017-2022 לכ-50%, לעומת צפי קודם ל-50-55%".

הנהלת טבע מעריכה כי גרסה גנרית לקופקסון 40 מ"ג השנה תגרום לפגיעה של 1-1.2 מיליארד דולר בהכנסות ושל 65-80 סנט ברווח הנקי למנייה. "אנחנו מעריכים כי הקופקסון ירשום מכירות של 3.5 מיליארד דולר השנה, לעומת תחזית החברה (שאינה כוללת גרסה גנרית לתקופה) למכירות של 3.9 מיליארד דולר.

"אנו מורידים את התחזית ל-2017-2022 של חטיבת ה- Specialty , לא כולל הקופקסון, ב-8-10%, בשל צפי לירידה במכירות התרופות Qvar לטיפול באסתמה ו- Proair לטיפול במחלות בדרכי הנשימה. אנו מעריכים כי חטיבת ה- Specialty לא כולל הקופקסון תייצר מכירות של 4 מיליארד דולר ב-2017, ברף התחתון של תחזית ההנהלה. אנו ממשיכים לדרג את מניית TEVA ב- Outperform (ביצועי יתר) אך בעקבות התחזית החדשה של ההנהלה ל-2017, אנו מורידים את מחיר היעד מ-50 דולר ל-43 דולר. אנו עדיין מאמינים כי מניית TEVA נהנית מפרופיל סיכון-סיכוי אטרקטיבי וכי רמות המחיר הנוכחיות מהוות נקודת כניסה אטרקטיבית". מסיימים האנליסטים של אופנהיימר.