נעילה חיובית באירופה; הבנקים באיטליה שוב מסתבכים

מכירות פולקסווגן באסיה ריככו את מכת "דיזל-גייט" ■ חשש ליציבותם של שני בנקים איטלקיים ■ שוקי אסיה ננעלו במגמה מעורבת

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה חיובית בעיקר.

 

מניות יצרניות הרכב נסחרו בסנטימנט חיובי, לאחר שפולקסוואגן  הודיעה כי גידול יציב במכירות בסין ובמזרח אסיה עזר לחברה לאזן את ההפסדים משערוריית הדיזל (דיזל-גייט) שפגעה במכירותיה בארה"ב ובאירופה.

מניות הבנקים, לעומת זאת, ריכזו עניין שלילי לאור חדשות המגיעות מאיטליה. קיימים חששות ליציבותם של הבנקים האיטלקיים Popolare di Vicenza ו-Veneto Banca, שקיבלו חבילת חילוץ מהממשל רק בשנה שעברה.

רשת הסופרמרקטים הבריטית, WM Morrison (סימול: MRW-GB), העלתה את תחזית הרווח שלה לאחר שרשמה את המכירות הגבוהות מזה 7 שנים בעונת החגים האחרונה.

איירבוס צפויה להציג עלייה של כ-8% במסירות המטוסים שלה במהלך 2016.

המסחר באסיה הסתיים במגמה מעורבת. נראה כי יותר מכל מה שמשפיע על הבורסות האסיתיות זה חילופי השלטון בארה"ב. היום צפוי להיפרד מהבית הלבן ברק אובמה ומחר דונלד טראפ צפוי לנאום ולספק קצת יותר מציוצים בטוויטר אודות מדיניותו.

 

הנתון המרכזי שמשפיע על בורסות אסיה הוא העובדה כי עד כה ההתבטאויות של טראמפ שיקפו ניסיון שלו לשנות את מאזן הסחר וההשקעות ברחבי העולם לטובת ארה"ב ומכיוון שארה"ב היא הכלכלה הגדולה בעולם כל יתר הכלכלות יאלצו ליישר איתה קו או לפחות לנסות למתן את הקו של טראמפ.

ביפן הייתה זו מניית טויוטה שעלתה נגד המגמה הכוללת בשל העובדה כי מנהל החטיבה הצפון אמריקאית של החברה הודיע כי בכוונת החברה להשקיע 10 מיליארד דולר בארה"ב ב-5 השנים הקרובות.