"מלך האג"ח" ביל גרוס: זה המספר שעלול "להעיר את הדובים"

גרוס, מנהל קרן האג"ח של ג'אנוס קפיטל, טוען כי אם תשואות אג"ח האוצר ל-10 שנים של ארה"ב יחצו את רף ה-2.6%, זה עלול להצית גל ירידות בשוק ■ "זה הרבה יותר חשוב מרף ה-20,000 בדאו ג'ונס או 60 דולר לחבית נפט"

ביל גרוס / צלם: בלומברג
ביל גרוס / צלם: בלומברג

המשקיעים צריכים לשים לב רק למספר אחד ב-2017 כדי להבין לאן מועדות פניהם של השווקים הפיננסים, כך טוען "מלך האג"ח" ביל גרוס. מהו אותו מספר? 2.6%. לדברי גרוס, הנקודה הקריטית בכל השווקים הפיננסים תהיה אם וכאשר תשואות אג"ח האוצר האמריקאיות ל-10 שנים יחצו את רף ה-2.6%.

גרוס, מנהל קרן האג"ח של ג'אנוס קפיטל, טוען כי חצייה של תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב את רף ה-2.6%, תצית גל דובי בשוק האג"ח. "שימו לב למספר 2.6%. הוא הרבה יותר חשוב מרף ה-20,000 בדאו ג'ונס" או 60 דולר לחבית נפט או שיוויון בין הדולר לאירו", אמר גרוס בראיון ל-CNBC והוסיף כי תשואות אג"ח האוצר של ארה"ב הן המפתח לגובה הריבית ואף עשויות לקבוע את מחירי המניות ב-2017.

"מלך האג"ח" ציין עוד כי תשואת האג"ח של ארה"ב ל-10 שנים נמצאות במגמת ירידה מאז 1987 (למרות גל העליות בחודשים האחרונים) ואם המגמה הזו תישבר, כדאי להיזהר. "זה מה שייקבע האם ההשקעה תהיה מוצלחת או מאכזבת ב-2017".

תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ירדו לרמת שפל בחודש יולי אשתקד, ומאז עלו באופן עקבי וכיום נסחרות סביב 2.4%. המניע המרכזי שהצית את בריחת המשקיעים משוק האג"ח קשור למספר גורמים, ביניהם גם הציפיות בשוק לעלייה בצמיחה, באינפלציה וכפועל יוצא מכך גם בריביות הפד, בשל המדיניות הכלכלית שמתכנן הנשיא המיועד טראמפ. 

נזכיר כי השווקים דרוכים היום לקראת מסיבת עיתונאים שיכנס הנשיא המיועד טראמפ בסביבות 19:00 שעון ישראל.  המשקיעים ממתיני כדי לראות האם הוא ישנה את הטון בכל הנוגע למדיניות הכלכלית עליה התחייב בקמפיין הבחירות, או ירמוז כי יעמוד במילתו.