בעלי המאה והדעה: מי השיקו את מועדון ה-100 של הפקולטה לניהול?

וגם: מי הגיעו לכנס השיווק השנתי, ומה הסוגיה שהטרידה את הנוכחים?

ענת לוין ורוחה לוין/ צילום: עומר לוי - Mikes doghouse
ענת לוין ורוחה לוין/ צילום: עומר לוי - Mikes doghouse

בעלי המאה ובעלי הדעה

מי השיקו את מועדון ה-100 של הפקולטה לניהול?

בראשית השבוע השיקה הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל-אביב את "מועדון ה-100", בו חברים ידידי, בוגרי ובוגרות הפקולטה החברים גם בקהילה העסקית הבכירה במשק.

פרופ' משה צבירן, דיקן הפקולטה, עומד בראש המועדון יחד עם בוגר הפקולטה, זוהר זיסאפל, נשיא רד-בינת. הנוכחים האזינו למגוון הרצאות, בהן למשל זו של פרופ' מוהן (מוהנביר) סואני מבית הספר קלוג באוניברסיטת נורת'ווסטרן. מוהן, המגיע מדי שנה ללמד בפקולטה במסגרת תוכנית המנהלים קלוג-רקנאטי, דיבר על התמודדותם של מנהלים עם השינוי התכוף של העולם הדיגיטלי. הוא סיפר כי רק באחרונה החליט לעזוב את הבנק שלו בארה"ב לאחר מספר רב של שנים. לדבריו זה היה צעד לא פשוט. אבל הוא עשה זאת מכיוון שהבנק הקיים לא הציע לו ממשק דיגיטלי נוח, ואילו בנק מתחרה העניק זיהוי ביומטרי וצפייה מרוכזת בכל החשבונות בטלפון הנייד.

ידידי הפקולטה, וכן בבוגרים ובבוגרותיה ששבו אל ספסלי הפקולטה: לילך אשר טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט; רחל (רוחה) לוין, מנכ"לית גזית גלוב הפורשת; יאיר סרוסי, לשעבר יו"ר בנק הפועלים; אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות; תמר יסעור, מנהלת החטיבה הדיגיטלית בבנק לאומי; ענת לוין, משנה למנכ"ל כלל ביטוח; הכלכלן פרופ' ליאו ליידרמן; רונית הראל בן-זאב, מנכ"לית מעלות S&P; ליאון רקנאטי; יהודית יובל רקנאטי ואחרים.

ענת לוין ורוחה לוין/ צילום: עומר לוי - Mikes doghouse
 ענת לוין ורוחה לוין/ צילום: עומר לוי - Mikes doghouse

מי צריך בונוס כשאפשר להסתפק בשאפו?

"במחקרים על רמאות ושוחד רואים שהרבה אנשים מרמים. אבל כשאת השוחד יזם בסביבה מסוימת מי שמנהל אותה, אז מפתיע לראות כמה מהר אנשים טהורים משתנים, ונוצר מצב בו אי-אפשר עד קשה מאד להילחם בשחיתות" - כך אמר השבוע פרופ' דן אריאלי, שהעניק בהתנדבות הרצאה, במפגש של העמותה לקידום החינוך תל-אביב-יפו, שהתקיימה דווקא בריץ קרלטון הרצליה. המפגש היווה אירוע מקדים לערב הגאלה החגיגי שיתקיים בשבוע הבא.

לדבריו של אריאלי, פרופ' לכלכלה התנהגותית, "חוקרי רמאות בארה"ב מודאגים מניגודי האינטרסים במשטרו של טראמפ. זוהי רמה שלא חלמנו עליה במדינה ובכלכלה".

אריאלי, שהתמקד בנושא המוטיבציה בארגונים, הסביר גם כי "מחקרים שבודקים מתן בונוסים מראים שמחמאה מהבוס, ובכלל, היא גורם חשוב בהנעת עובדים, מה שמשפר את רמת המוטיבציה". האזינו והפנימו: ד"ר דוד פורטוביץ, מייסד ומנכ"ל העמותה; אורית בנבנישתי, מנכ"לית קבוצת תגבור; מישל סיבוני, מנכ"ל הראל ביטוח; עו"ד נחום פינברג, שותף בכיר בנ. פינברג ושות'; דורון ספיר, מנכ"ל כאל; אלה אלקלעי, סמנכ"לית פיתוח עסקי באי.בי.אי שגם הייתה מי שהביאה את אריאלי לאירוע; ורבים אחרים.

ספיר ובנבנישתי / צילום: טל שובל
 ספיר ובנבנישתי / צילום: טל שובל

כאן סוף שידורינו

רגע לפני סגירת רשות השידור ויציאתו לדרך של התאגיד ("כאן") המתוכננת לחודש אפריל הקרוב, מקיימים מתנדבים של עמותת ויקימדיה פרויקט צילום לתיעוד תהליך התפרקותה של רשות השידור וסגירת אולפני קול ישראל.

במסגרת זו, צלמי ותחקירני הפרויקט מתעדים רגעים, אנשים, אולפנים, פינות, ציוד ומסדרונות בשרות. "הפרויקט להנצחת הרשות נעשה לטובת תיעוד ושימור העבר באופן חופשי, כדי שהדורות הבאים יוכלו ללמוד מהמידע ולהשתמש בתמונות המשוחררות מזכויות יוצרים. גם בעת הזו ניתנת לציבור הזדמנות להציץ לתוך החללים בהם מופקים הסיפורים שמלווים את חיינו", מסביר אריאל אליסון, מתנדב של עמותת ויקימדיה.

לצפייה בתמונות הפרויקט חפשו: Israel Broadcasting" Authority documentation project".

דורי בן זאב  / צילום: אריאל אליסון
 דורי בן זאב / צילום: אריאל אליסון

איך אומרים טכנולוגיה בארמית?

מי הגיעו לכנס השיווק השנתי, ומה הסוגיה שהטרידה את הנוכחים?

אל הכנס השנתי של איגוד השיווק הישראלי 2017 שהתקיים, כמיטב המסורת, בגני התערוכה בתל-אביב, הגיעו אתמול (ג') אנשי ונשות שיווק, כמו גם מנכ"לים ובכירים רבים שהבינו שהשיווק של היום הוא כבר לא השיווק של פעם.

מעל כולם ריחפה השאלה הטכנולוגית המאיימת והמאתגרת - האם את כולנו תחליף המכונה, ואיך הטכנולוגיה משתלבת כבר עכשיו בעולם השיווק.

ובטכנולוגיה כמו בטכנולוגיה, מולי אדן, לשעבר סגן נשיא אינטל העולמית, סקר את עולמות הבינה המלאכותית, הזכיר את התעניינותו של שמעון פרס בתחום, והעניק חזון עתידי שלקח את הנוכחים אל שנת 2076. אדן גילה באירוע שליטה יפה למדי בשפה הארמית באמצעותה ניסה לדבר אל הקהל, ולו רק כדי להמחיש עד כמה הדיון בנושאים טכנולוגיים נשמע לא מובן למי שאינו חי את התחום. את פרס איש השיווק של השנה, או ליתק דיוק - אשת, העניקה תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי לאלונה ברקת, בעלי הפועל באר שבע. ברקת הבהירה כי: "הבחירה היא לא בי אישית, אלא במועדון הפועל תדיראן באר שבע כולו. לצידי פועלים אנשים מופלאים שעוברים איתי את הדרך הארוכה, בהם המנכ"ל אסי רחמים, המאמן ברק בכר, השחקנים והאוהדים. המועדון הוכיח שכדורגל הוא פלטפורמה לשינוי חברתי ושאין דבר שמחבר אנשים יותר מספורט".

הגיעו, דיברו אל הקהל, התמנגלו ושיווקו לא מעט את עצמם: איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל; שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוספט ישראל; ציון בלס, מנכ"ל שטראוס; פרופ' יובל נח הררי; טוני סטור, מוביל החדשנות הדיגיטלית ביבמ; דינה נבות, סמנכ"לית שיווק מזרחי טפחות; עדית שרויטמן, סמנכ"לית מערכות מידע בקוקה קולה; אילן סיגל, סמנכ"ל שיווק פלאפון ורן גוראון, המנכ"ל, המכהן גם כיו"ר ועדת החדשנות של איגוד השיווק; ד"ר רן בליצר, מנהל המחקר של כללית; סופי מלניק-אמיתי, סמנכ"לית השיווק של אאוטבריין; אבי זיתן, מומחה למיתוג ואחרים.

אלונה ברקת   / צילום: אבשלום ששוני
 אלונה ברקת / צילום: אבשלום ששוני