מיזוג בשווי של כ-49 מיליארד דולר בשוק המשקפיים האירופי

יצרנית המותגים Ray-ban ו-Oakley תתמזג עם אסילור, יצרנית עדשות מובילה ■ העסקה צפויה לייצר חיסכון עלויות של כ-400-600 מיליון יורו בטווח הבינוני

Luxottica / צילום: בלומברג
Luxottica / צילום: בלומברג

יצרניות עזרי הראייה האירופיות לוקסאוטיקה  ו-אסילור  הכריזו היום (ב') כי הסכימו על מיזוג בשווי של כ-46 מיליארד אירו (כ-49 מיליארד דולר), שייצור ענקית גלובלית בשוק הראייה - עם הכנסות שנתיות שיעלו על 15 מיליארד אירו.

לוקסאוטיקה מחזיקה במותגים שונים בתחום המשקפיים ומשקפי השמש, ביניהם Oakley ו-Ray-ban. אסילור, מצידה, תביא לשולחן את מעמדה המוביל בשוק העדשות העולמי.

לאחר המיזוג, יהיו החברות ממוקמות בעמדה מעולה להגדיל את נתחן בשוק הראייה העולמי, הנאמד בכ-95 מיליארד דולר. שוק זה צפוי לגדול בשנים הקרובות לאור הזדקנות האוכלוסייה בעולם והמודעות הגוברת לטיפול בעיניים במדינות אסיה ואמריקה הלטינית. החברות אמרו, בהודעה משותפת שפרסמו, כי העסקה צפויה לייצר חיסכון עלויות של כ-400-600 מיליון יורו בטווח הבינוני. 

מייסד ויו"ר לוקסאוטיקה, לאונרדו דל וצ'יו (שנחשב גם לאיש העשיר באיטליה, עם הון עצמי הנאמד בכ-18 מיליארד דולר), ישמש כמנכ"ל ויו"ר החברה הממוזגת, שתירשם למסחר בבורסת פריז. דל וצ'יו גם יהיה מחזיק המניות הגדול ביותר בחברה, עם נתח שינוע בין 31%-38% מהמניות. נציגים מהנהלת אסילור הבכירה ישתלבו גם הם בהנהלת החברה הממוזגת.