נתניהו לועג לתקשורת: "הנה עוד תמליל - 'ביבי: לא יעזור לכם'"

ביבי עושה גיא פלג - כך אפשר לכנות את המונולוג שנשא היום רה"מ בפתח ישיבת סיעת הליכוד ■ "חקירה שלמה מתנהלת בטלוויזיה, איפה נשמעה שערורייה כזו?", אמר ■ לבני: "נתניהו איבד אתת זכותו המוסרית להיות רה"מ"

ביבי עושה גיא פלג - כך אפשר לכנות את המונולוג שנשא היום (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד.

"אני מבקש לומר לכל קוראי התמלילים - הנה עוד תמליל בשבילכם לשמונה בערב. ביבי: זה לא יעזור לכם", התבדח ראש הממשלה, במה שנראה כמו חיקוי לחיקוי של כתב המשפט של חדשות 2, גיא פלג.

"בימים האחרונים מתנהל נגדי מסע תקשורתי אדיר, שמטרתו להפיל את ממשלת הליכוד בראשותי" - אמר נתניהו. "איפה נשמעה שערורייה כזאת? חקירה שלמה מתנהלת בטלוויזיה. ערב-ערב מפיצים תמלילים מסוננים שנבחרים בקפידה ושקרים מכוונים בשני הנושאים שעומדים על הפרק. אני כמובן מנוע מלהגיב ולהציג בפני הציבור את התמונה האמיתית, שמראה שלא הייתה פה שום עבירה", הוא טען.

לדברי ראש הממשלה, "המסע המתוזמר הזה כולל אנשי תקשורת שמתפקדים כאן לא רק כעיתונאים. הם גם החוקרים, גם השופטים, גם התליינים. מה שאנחנו רואים כאן זה לא שיקולי עריכה, זה שיקולי עריפה. המטרה היא להפעיל לחץ בלתי פוסק על גורמי אכיפת החוק והיועץ המשפטי לממשלה כדי שיגישו נגדי כתב אישום. אבל אני רוצה להגיד לכם, חבריי: בדמוקרטיה מחליפים שלטון בקלפי - ולא במסע לחצים מתוזמר על היועמ"ש ורשויות האכיפה".

נתניהו הוסיף כי "מסע התעמולה הזה נועד גם להשיג יעד נוסף - להסתיר מעיני הציבור את ההישגים הגדולים של הממשלה שלנו: ב'סיכול ועידת פריז', רק אתמול, במצבה הביטחוני האיתן של ישראל במרחב רוגש, בהישגים הכלכליים יוצאי הדופן שסיימנו בהם את שנת 2016, השקעות שיא, גרעון נמוך, אבטלה נמוכה ועוד הישגים רבים.

"הציבור הישראלי לא קונה את המתקפה הזאת. הציבור הישראלי חכם. רבים רבים מאזרחי ישראל תומכים בנו. אני רואה את זה, אני מרגיש את זה, בכל מקום שאני הולך וגם ברשתות החברתיות. אזרחים רבים מבינים בדיוק את המשחק שמשחקים פה - והם לא נופלים בפח... אני מתכוון להמשיך להוביל את הליכוד ואת המדינה לעוד שנים רבות, בעזרתכם, חבריי, ובעזרת השם". 

לבני: נתניהו איבד אתת זכותו המוסרית להיות ראש ממשלה 

מנגד, ח"כ ציפי לבני מהמחנה הציוני מסרה היום: "נתניהו הודה אתמול בפוסט בפייסבוק שהוא גרר את כל אזרחי ישראל בעלות של מיליארדי שקלים לטלטלת בחירות של 3 חודשים - והכול בגלל אובססיית התקשורת שלו. זה לא מזיז לנתניהו כי הוא לא רואה אתכם - אלא רק את עצמו ואת מה שנכתב עליו. לפי זה הוא מתנהל - ועל זה הוא צריך ללכת הביתה".

לדברי לבני, "'ישראל היום' איננו עיתון - ראש הממשלה, שחי מתחזוק של סיגרים, שתייה וארוחות לא ולמשפחתו, מתוחזק גם על-ידי עלון תעמולה במאות מיליונים. גם אם אין רף פלילי - נתניהו איבד את זכותו המוסרית להיות ראש ממשלה. השחיתות זה לא עניין של שמאל וימין. אני קוראת לחברי הליכוד - שיזכרו את בגין ויזכרו את שמיר. השחיתות פועלת גם נגדם. נתניהו לא רואה את אזרחי ישראל, לא רואה את הליכוד, אלא רק את עצמו ואת מה שיכתבו עליו".