אקסל שפרינגר מכחישה: מעולם לא שקלנו לקנות את "ידיעות"

בחברה מאשרים כי מנכ"ל הקונצרן היה במגעים עם רה"מ נתניהו - אך מגדירים את נושאי השיחות כ"חסויים"

מתיאס דופנר / צילום : רויטרס
מתיאס דופנר / צילום : רויטרס

קונצרן התקשורת הגרמני אקסל שפרינגר הכחיש היום (ב') את הדיווח של גיא פלג אמש בחדשות 2, לפיו הקונצרן התעניין בעבר ברכישת "ידיעות אחרונות", בתיווכו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אקסל שפרינגר מעולם לא שקל לקנות את 'ידיעות אחרונות', ומעולם לא התקיימו מגעים בעניין", נמסר ל"גלובס" מטעם דוברת החברה, ביאנקה מריה-דארדון.

אמש (א') דיווח פלג כי על-פי מידע שהגיע למשטרה, "נתניהו שוחח עם מנכ"ל הקונצרן, מתיאס דופנר, ואמר לו שחשוב שהוא יקנה את 'ידיעות אחרונות'".

דוברת החברה התבקשה היום על-ידי "גלובס" להתייחס גם לכך, והשיבה כי דופנר ונתניהו "ניהלו ביניהם מגעים במספר מקרים שונים במהלך השנים האחרונות, ועובדה זו אינה מפתיעה על רקע העובדה שלחברה ולישראל יש קשרים הדוקים במשך שנים רבות".

את תוכן השיחות בין שני האישיים, ואת הנושאים שעלו בהן, מגדירים בחברה כ"חסויים".

פלג דיווח אתמול גם כי על-פי מידע שבידי המשטרה, נתניהו היה מעורב גם בניסיונות להכניס ל"ידיעות אחרונות" את המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר ואת המיליארדר מארה"ב לארי אליסון, המייסד והמנכ"ל של ענקית ההיי-טק אורקל.

"רכישת yad2 - בלי פוליטיקאים"

אקסל שפרינגר היא אחת מחברות המדיה וההוצאה לאור הגדולות ביותר באירופה. היא נסחרת בבורסה של פרנקפורט לפי שווי של יותר מ-5 מיליארד אירו, וב-2015 רשמה הכנסות של קרוב ל-3.3 מיליארד אירו. בגרמניה היא מחזיקה בין היתר בעיתונים "בילד" בעל הקו העממי והצהוב ו"די וולט" בעל הקו האיכותי. בהתאם למדיניות של אקסל שפרינגר, שני העיתונים נחשבים לבעלי עמדה פרו-ישראלית מובהקת.

בהקשר המקומי, אקסל שפרינגר עלתה לכותרות ב-2014, כשרכשה מידי וואלה את אתר הלוחות המקוון yad2 בסכום-עתק של כ-800 מיליון שקל. וואלה רכשה את האתר רק 4 שנים קודם לכן לפי שווי של כ-150 מיליון שקל, והמהלך הניב לאתר רווח עצום.

אתמול נכתב באתר "העין השביעית" כי בעקבות החשיפה שלפיה נתניהו היה מעורב בניסיון להביא את אקסל שפרינגר כרוכש של "ידיעות אחרונות", יש לתהות אם הוא היה מעורב גם באותה רכישת ענק של yad2. זאת, על רקע הקרבה בין נתניהו לבעלי אתר וואלה, שאול אלוביץ', ועל רקע הידיעות כי האתר מעניק במקרים ובתחומים מסוימים סיקור אוהד לנתניהו ולמשפחתו.

"למרות שלא שאלת בעניין זה, אנחנו רוצים גם להבהיר כי הרכישה שביצענו ב-2014 של אתר הלוחות המקוון yad2 כללה מגעים רק עם המוכר (אתר וואלה - י"כ), ולא עם פוליטיקאים", נמסר היום בהקשר זה מהקונצרן הגרמני.

בראיון ל"פירמה" ביוני 2015, התייחס מנכ"ל וואלה, אילן ישועה, לטענות כי אקסל שפרינגר שילמה סכום מופרז עבור yad2 ואמר כי הן "מעידות על חוסר הבנה מוחלט. אם אקסל שפרינגר לא הייתה קונה, היו שלושה בתור שהיו קונים באותו מחיר פחות או יותר. אקסל שפרינגר קנו 100 חברות בתחום בכל העולם, וגופים כמו yad2 בעולם נסחרים ונמכרים במכפילים שהם דומים למכפילים שלפיהם מכרנו".