פוינטר נכנסת לתחום הרכב החכם ומניעת תאונות בארה"ב

תספק ל-4,000 מכוניות מערכת עם טכנולוגיה של מובילאיי ■ "רואים בפרויקט זה פוטנציאל משמעותי, ומאמינים כי בעתיד פתרון זה יהפוך לסטנדרט בכל רכב מסחרי ברחבי ארה"ב"

חברת פוינטר נכנסת לתחום הרכב החכם ומניעת תאונות. החברה הודיעה היום כי זכתה במכרז לניהול פרויקט של התנהגות נהג לתקופה של 5 שנים בשיתוף לקוח של חברת הביטוח American Transit Insurance Company (ATIC) - ספקית ביטוח מסחרי לכלי רכב מושכרים בעיר ניו-יורק.

הפרויקט יכלול 4,000 מכוניות שירות ורכבי יוקרה, המשרתים לקוחות המשתמשים ביישומיהן של חברות תחבורה ובאפליקציות כמו Uber ו-Lyft. השלמת ההתקנות של המערכת בכלי הרכב צפויה להסתיים בפברואר. על-פי מקורות בשוק הרכב, היקף החוזה מוערך ב-2-4 מיליון דולר.

המערכת, המשלבת טכנולוגיה של חברת מובילאיי עם טכנולוגיות חומרה ותוכנה של מערכת סלוקייטור (Cellocator) של פוינטר, תאפשר יכולות ניהול צי חכמות וניתוח התנהגות נהג והפחתת תאונות.

פוינטר, המנוהלת על-ידי דוד מחלב, פועלת בתחום של ניהול המשאבים הניידים (MRM) - כולל שירותים מבוססי מיקום, ניהול ציי רכב ומעקב אחר נכסים. מחלב מסר: "זוהי החדירה המשמעותית הראשונה שלנו לשוק האמריקאי, תוך שימוש במודל התוכנה כשירות (SAAS) שלנו, המאפשר לנו להרחיב את המכירות לאזורים נוספים מעבר לאלה שבהם אנו פועלים כיום, באמצעות שילוב של פלטפורמות חומרה ותוכנה מאוחדות. אנו רואים בפרויקט זה פוטנציאל משמעותי, ומאמינים כי בעתיד פתרון זה יהפוך לסטנדרט בכל רכב מסחרי ברחבי ארה"ב".

בעלת השליטה בפוינטר היא חברת ההשקעות הפרטית DBSI של יוסי בן שלום (המשמש יו"ר פוינטר) וברק דותן, והיא מחזיקה ב-29.5% ממניות החברה. בעלי מניות נוספים בחברה הם הפניקס (16.5%), גנדיר השקעות של יהודית יובל רקנאטי (10.1%) וגופים מוסדיים נוספים מישראל וארה"ב.

מניות פוינטר נסחרות בנאסד"ק (פוינטר טלוקיישן ) ובתל-אביב (פוינטר ). שווי השוק של החברה הוא כ-55 מיליון דולר, לאחר עלייה של כ-33% במחיר המניה בשנה האחרונה.