לפידות מתכננת לחלק דיבידנד בהיקף של 50 מיליון שקל השנה

בעל השליטה, יעקב לוקסנבורג, המחזיק בכ-85% ממניות חברת ההשקעות, צפוי לקבל יותר מ-42 מיליון שקל ■ שווי לפידות הוכפל בשנה האחרונה ל-520 מיליון שקל

יעקב לוקסמבורג  / צילום: תמר מצפי
יעקב לוקסמבורג / צילום: תמר מצפי

חברת ההשקעות לפידות  שבשליטת יעקב לוקסנבורג (לוקסי) דיווחה היום (ד') לבורסה כי בכוונתה לחלק דיבידנד בהיקף של 50 מיליון שקל במהלך השנה. בחברה מסייגים ומציינים כי ההכרזה מותנית "בהחלטות ספציפיות של דירקטוריון החברה במהלך שנת 2017. הדירקטוריון יהיה רשאי בכל עת - בהתחשב בשיקולים עסקיים ובהתאם להוראות כל דין - לשנות את הסכומים שיחולקו, או להחליט שלא לחלקם כלל". במקביל, אישר דירקטוריון החברה רכישה בחזרה של מניותיה בהיקף של עד 10 מיליון שקל בשנה הקרובה.

לפידות היא חברת השקעות, העוסקת בין היתר בשיווק מכשירי סמסונג בארץ (באמצעות החברה הבת סאני תקשורת, לשעבר סקיילקס), בקידוחים, בחיפוש והפקת נפט, בסחר במוצרי הלבשה, בהנעלה ובאביזרים נלווים בחו"ל ובהשקעות פיננסיות. מניית החברה יותר מהכפילה את ערכה בשנה האחרונה, ושווי החברה הגיע לשיא של 520 מיליון שקל.

לפידות הציגה בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הכנסות של 975 מיליון שקל, עלייה של 37% לעומת התקופה המקבילה ב-2015. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של 57 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-8 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה. בעקבות התוצאות החזקות חילקה לפידות במהלך דצמבר דיבידנד בהיקף של 10 מיליון שקל, בעוד לוקסי, המחזיק בכ-85% ממניות החברה, קיבל כ-8.5 מיליון שקל. כעת הוא צפוי לקבל יותר מ-42 מיליון שקל.

סאני תקשורת, שבה מחזיקה לפידות 49%, נהנתה ב-2016 מההשקה המוצלחת של דגם ה-S7 של סמסונג במהלך חודש מארס, וגם מזכייה לאספקת מכשירי סלולר עבור עובדי המדינה, שעליה דיווחה סקיילקס בחודש יולי האחרון. כמו כן, סאני תקשורת שיפרה את הרווחיות הגולמית והתפעולית שלה ונהנתה מצמצום בהוצאות המימון.

בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רשמה סאני הכנסות של 692 מיליון שקל, עלייה של 22% לעומת התקופה המקבילה ב-2015. החברה עברה לרווח תפעולי של 28 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, ובשורה התחתונה דיווחה על רווח נקי של 13 מיליון שקל.

אמיר תירוש, מנכ"ל לפידות, ציין כי "החברה מציגה זה תקופה צמיחה מרשימה בפעילותה העסקית, ולכן הודיעה החברה היום על כוונתה להגביר באופן משמעותי את חלוקת הדיבידנדים לבעלי המניות של החברה בשנת 2017".