גזית תבנה 3 מגדלים בת"א - בשותפות עם יורשי עו"ד שוב

מיקום הבניינים - קצה רחוב איינשטיין, מול שדה דב ■ החברה קיבלה את אישור הוועדה המחוזית לזכויות הבנייה, אך בשל קיומו, לעת עתה, של השדה"ת לא ברור מה יהיה גובה הבניינים

יציקות בטון באתר בנייה / צילום: תמר מצפי
יציקות בטון באתר בנייה / צילום: תמר מצפי

המשך הפיתוח של רחוב איינשטיין המערבי בתל-אביב תופס תאוצה: חברת גזית ישראל, חברת בת של גזית גלוב, תקים מרכז מסחרי ושלושה מגדלי מגורים יחד על קרקע בת 9 דונם השייכת לה בשותפות עם יורשיו של עו"ד משה שוב. גזית רכשה את מחצית הקרקע ממשפחת שוב לפני 8 שנים ומאז קידמה תוכניות בניין שהכפילו את זכויות הבנייה במקום.

המדובר על הקצה המערבי ביותר ברחוב איינשטיין המתחדש, שם מקודמים מספר פרויקטים וביניהם של קבוצת חג'ג' - המקימה מספר בניינים במקום.

לפי אישור הוועדה המחוזית על הפרק עומדות 2 חלופות: האחת לבניית 148 יח"ד בנות 120 מ"ר כל אחת (בתוספת ממ"ד ומרפסות) או 212 יח"ד בנות 80 מ"ר (בתוספת ממ"ד ומרפסות).


לפי התוכנית יוקם בניין בן 25 קומות ועוד שני בניינים בני 12 קומות, אלא שמגבלת הגובה אם שדה דב לא יפונה תהיה עד לגובה 12 קומות - ואז גזית תידרש לפרוס את זכויות הבניה אחרת, ואולי אף לבנות מגדל רביעי. כל אלו יוקמו מעל מרכז מסחרי בן 8,000 מ"ר.

גזית ישראל היא הבעלים של 11 מרכזי הקניות "G" ברחבי המדינה, הכוללים 210 אלף מ"ר מסחרי.

מחברת גזית ישראל נמסר:

"גזית גלוב ישראל פועלת כל העת למקסום מלוא זכויותיה ברמה התכנונית בכל קרקע אשר בבעלותה ועל כן מובילה החברה ביחד עם השותף שלה בקרקע ואדריכל הפרויקט את התהליך התכנוני למקסום כלל זכויותיה בקרקע זו.

"בקרקע המדוברת, הגדילה החברה את שטחי המסחר ל-8,000 מ"ר ובנוסף הגדילה את זכויות המגורים שבקרקע. לחברה כאמור שותף בקרקע ויחד איתו נבחן את המשך דרכי הפעולה למימוש הזכויות בפרויקט בהתאם לתב"ע שתאושר. אין בכוונת החברה להיכנס לתחומי עיסוק נוספים שאינם בליבת התמחותה".