פרטנר נקנסה ב-660 א' ש': לקוחות שחויבו ביתר לא קיבלו מענה

משרד התקשורת: לא יהיו התפשרויות בנושאים צרכניים שקשורים לניסיונות לחלוב כסף מהצרכנים

לוגו פרטנר
לוגו פרטנר

חברת הסלולר פרטנר סופגת היום (ד') קנס בגובה 659,730 שקל, לאחר שמשרד התקשורת מצא כי החברה הפרה הוראות הקשורות באי-מילוי חובותיה כלפי לקוחות שהתלוננו על חיובי יתר

תופעת חיובי היתר הולכת ומתגברת, וחברות הסלולר בעיקר נוקטות שיטות מתוחכמות על-מנת להקשות על הלקוח ולגרום לו שלא לשים לב לכך שהוא משלם יותר מכפי שביקש. במשרד ככל הנראה רוצים להעביר מסר לכלל השוק, ופרטנר משלמת כעת מחיר כבד על ניסיון כזה. במשרד מבהירים כי לא יהיו התפשרויות בנושאים צרכניים שקשורים לניסיונות לחלוב כסף מהצרכנים. 

בהודעת המשרד - שיש לומר שהפך את הקנסות למעין ריטואל קבוע ולכלי אכיפה לגיטימי - הוא הטיל את העיצום הכספי על פרטנר מכיוון שפעלה בניגוד להוראות רישיון החברה למתן שירותי סלולר, שעניינן אופן הטיפול בפניות של מנויים שהשיגו על חיוב כספי.

לדברי המשרד, הוא הנחה את החברות כך שיאפשרו לצרכן דרך פשוטה לברר מול החברה האם החיוב שבו הוא חויב היה כדין. לשם כך נקבעו הוראות רישיון מפורטות וברורות בעניין זה, כגון: החובה להשיב בכתב למנוי על השגתו; החובה להשיב למנוי בצורה מנומקת; החובה לפרט את אופן חישוב ההחזר או הנימוקים לדחיית ההשגה, בהתאם לעניין; והחובה להשיב למנוי בתוך 21 יום מיום קבלת ההשגה. 

לדברי המשרד, פרטנר הפרה הוראות אלה, והדבר ניכר מפניות ציבור רבות שהתקבלו בנושא זה. פניות אלה העידו, בין היתר, על היעדר שקיפות שהייתה עשויה לאפשר למנויים לכלכל את צעדיהם כראוי, בין אם לצורך הפסקת שירותים שבגינם הם חויבו או קבלת החזר כספי במקרים שבהם היו זכאים לכך.