מאייל גולן לדירקטוריון ממן: מוטי גמיש מחליף את עמיקם כהן

מנהלו לשעבר של גולן, המכהן גם כמשנה למנכ"ל חברה עירונית המקדמת את תחומי התרבות והספורט בירושלים, מחליף את יו"ר אל-על בדירקטוריון

עמיקם כהן, מוטי גמיש / צילומים: תמר מצפי, מתוך פייסבוק
עמיקם כהן, מוטי גמיש / צילומים: תמר מצפי, מתוך פייסבוק

מאייל גולן לדירקטוריון ממן: מוטי גמיש מחליף את עמיקם כהן

מנהלו לשעבר של גולן, המכהן גם כמשנה למנכ"ל חברה עירונית המקדמת את תחומי התרבות והספורט בירושלים, מחליף את יו"ר אל-על בדירקטוריון

המינוי המפתיע של אל-על בחברת המטענים והלוגיסטיקה ממן: בשבוע שעבר נודע כי אל-על מינתה כדירקטור בחברת ממן את מוטי גמיש, במקומו של עמיקם כהן, יו"ר חברת התעופה (שהתפטר מהתפקיד כשש שנים לאחר מינויו). כהן, המשמש כיו"ר אל-על (בהיקף משרה של 40%) מפברואר 2009, נכנס לתפקידו כדירקטור בממן בנובמבר 2010.

אל-על, שבשליטת משפחת מוזס-בורוביץ' מחזיקה ב-15% ממניות ממן, הנמצאת בשליטת חברת תעבורה של משפחת לבנת (65%). גמיש, המכהן בחודשים האחרונים כמשנה למנכ"ל החברה העירונית "אריאל", המקדמת עבור עיריית ירושלים את תחומי התרבות והספורט בעיר, כיהן בשנתיים האחרונות כסמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי באותה חברה, אחרי שב-2012-2013 שימש כיו"ר קבוצת הכדורגל הפועל ירושלים. בממן מציינים כי גמיש (35) מחזיק בתואר ראשון בפרסום ושיווק מהקריה האקדמית אונו, ולחובבי המוזיקה הוא אולי זכור כמי שהיה בעבר המנהל האישי של הזמר אייל גולן.

עיקר פעילותה של ממן מתרכז בהפעלת מסוף מטעני היבוא והיצוא בנתב"ג, והחברה עוסקת גם בשירותים לוגיסטיים, בתחום שירותי התעופה, ומשכירה כמה נכסים.

מנכ"ל החברה הוא עופר לינצ'בסקי והיו"רית היא נחמה רונן. ממן נסחרת בבורסה בשווי של כ-440 מיליון שקל, אחרי זינוק של 70% בשוויה בשנה האחרונה. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2016 הציגה ממן צמיחה של 9% בהכנסותיה שהגיעו ל-575 מיליון שקל, ובנוסף לשיפור הפעילות השוטפת ממן נהנתה משערוכי נכסים ומרווחים חד-פעמיים מהשלמת עסקאות שליטה, כך שהרווח הנקי שלה לתקופה זו זינק ב-82% ל-40 מיליון שקל.

עמיקם כהן, מוטי גמיש / צילומים: תמר מצפי, מתוך פייסבוק
 עמיקם כהן, מוטי גמיש / צילומים: תמר מצפי, מתוך פייסבוק

שחר תורג'מן מונה ליו"ר קבוצת בריל

יחליף את יו"ר הקבוצה, משה גנזי

קבוצת בריל תעשיות נעליים, מינתה בימים אלה את שחר תורג'מן (בן 50) ליו"ר דירקטוריון. תורג'מן יחליף בתפקיד את משה גנזי, שמסיים את כהונתו, וימשיך לשמש כדירקטור.

תורג'מן משמש כמנכ"ל קבוצת "הדקה ה-90", תפקיד אותו ימשיך וימלא במקביל. קודם לתפקיד זה, שימש תורג'מן כמנכ"ל "חבר". במסגרת המינוי יהנה תורג'מן מדמי ניהול של 15 אלף שקל, בעבור 20% משרה. בנוסף, הוא יהנה מבונוס שנתי, בכפוף לרווחים, כאשר זה לא יעלה על סך של 300 אלף שקל. קבוצת בריל תעשיות נעליים בע"מ פועלת בתחום האופנה ועוסקת בעיצוב אופנה, ייצור, ייבוא, רכש ושיווק קמעונאי של נעליים, ביגוד ואביזרי אופנה אחרים.

שחר תורג'מן / צילום זוהר שטרית
 שחר תורג'מן / צילום זוהר שטרית

שירי גרנות - מנהלת תחום בבססח

גרנות תנהל את תחום ביטוח עסקאות מורכבות לטווחים בינוניים

שירי גרנות (בת 35), מונתה למנהלת תחום ביטוח עסקאות מורכבות לטווחים בינוניים בבססח (החברה הישראלית לביטוח אשראי). החברה, אשר הודיעה על כוונתה להתרחב לביטוח עסקאות לטווח בינוני, בחרה בגרנות להוביל את הפעילות.

קודם לתפקיד זה שימשה גרנות כמנהלת פיתוח מוצרים ושירותים בלאומי-טק וכממונה על ערבויות המדינה במשרד האוצר. חגית ציטיאט-לוין, מנכ"לית בססח, מסרה כי "הצטרפותה של שירי לחברה תאפשר לנו לחדור לתחום העסקאות לטווח בינוני שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות".

שירי גרנות / צילום: מולטימדיה דן
 שירי גרנות / צילום: מולטימדיה דן

עדי ימיני מונה למשנה למנכ"ל גזית גלוב

ימיני מכהן בשנים האחרונות כסמנכ"ל הכספים של הקבוצה

עדי ימיני, סמנכ"ל הכספים של קבוצת גזית גלוב, מונה לתפקיד המשנה למנכ"ל דורי סגל. ימיני הצטרף לקבוצה לפני 7 שנים, במהלכן שימש כראש המטה של חיים כצמן, בעל השליטה ויו"ר הדירקטוריון בקבוצה.

בשנת 2015 מונה ימיני לסמנכ"ל הכספים, כשבמסגרת תפקידו הוא לקח חלק בפעילות המיזוגים והרכישות של הקבוצה. ימיני ימשיך ויכהן גם בתפקיד זה.

קודם להצטרפותו לקבוצה שימש ימיני כחשב של אזורי החוף המערבי ודרום מזרח באקוויטי וואן, הזרוע האמריקאית של גזית גלוב, שחתמה על הסכם מיזוג עם חברת ריג'נסי האמריקאית, תהליך שצפוי להיסגר בסוף הרבעון הראשון של שנה זו.

עדי ימיני / צילום: גיל לביא
 עדי ימיני / צילום: גיל לביא

שמות את כל האמת על השולחן

על מה דיברו ועל מה לא דיברו במפגש תא הדירקטוריות?

אפרופו מינויים ודירקטורים, ביום חמישי האחרון נערך במשרד עורכי הדין עמית פולק מטלון ושות' ערב הנעה לקידום נוכחות נשית בדירקטוריונים. במפגש, אותו הוביל תא הדירקטוריות בארגון סופרסונס לנוכחות נשית שוויונית, השתתפו כ-40 דירקטוריות בחברות ציבוריות. המשתתפות העלו יחד רעיונות להסרת החסמים ולתיקוני חקיקה, השתתפו בשולחנות עגולים, ועסקו פה ושם גם בסיפורים משפחתיים ובענייני דיומא. מיקי הרן, חברת דירקטוריון כיל ויו"רית המועצה לצרכנות, בחרה שלא לדבר כאשר השיחה נסובה סביב תפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעלה לשעבר.

עוד השתתפו והניעו: עו"ד אילת טורם, שותפה בעמית פולק מטלון ושות', וחברה בסופרסונס; חנה רדו, המשנה ליו"רית קבוצת מקאן תל-אביב, מייסדת ונשיאת סופרסונס; ענת גואטה, מנכ"לית אנטרופי שירותי מחקר; אסתר לבנון, דירקטורית בבנק לאומי ולשעבר מנכ"לית הבורסה לניירות ערך; איריס שטרק, מייסדת ושותפה בשטרק את שטרק, סגנית נשיא לשכת רואי החשבון; יודפת הראל ועידית לוסקי, דירקטוריות בבנק דיסקונט; מירה מינס, סגנית בכירה למנהל רשות החברות; יהודית טיטלמן זיינדברג, דח"צית בקבוצת דלק; ואחרות.

טורם, רדו ולבנון / צילום: דרור סיתהכל
 טורם, רדו ולבנון / צילום: דרור סיתהכל