אנטרופי נגד תגמול ביותר מ-4 מ' ש' למנכ"ל הנכנס של קב' לוזון

בעל השליטה בחברה, עמוס לוזון, יתקשה לאשר את תנאי ההעסקה של עו"ד ארז תיק, לאור המלצתה של חברת הייעוץ לגופים המוסדיים להתנגד להם

עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי
עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי

עמוס לוזון צפוי להיתקל בקשיים באישור תנאי העסקתו של המנכ"ל החדש של קבוצת לוזון , עו"ד ארז תיק, באסיפת בעלי המניות המתוכננת בהמשך השבוע. זאת, על רקע המלצתה של חברת אנטרופי, המייעצת לגופים המוסדיים להתנגד לעסקה.

לוזון מבקש להעניק לתיק תגמול מופלג של עד 4.1 מיליון שקל בשנה, הכולל שכר חודשי של 200 אלף שקל בתוספת מע"מ, מענק שנתי בתלות ברווחי החברה בהיקף של עד 1.2 מיליון שקל, והקצאת אופציות שיהוו 5% ממניות החברה, בשווי הוגן של 2.4 מיליון שקל.

ההתנגדות של אנטרופי נובעת, בין השאר, מהיחס בין גודלה של קבוצת לוזון (לשעבר קבוצת א. דורי) לבין רכיב השכר הקבוע שאותו מעוניין לוזון להעניק לתיק, שאינו עומד, לטענתה, בפרמטרים הנדרשים.

נזכיר כי באחרונה פורסמה הודעת עמדה מטעם חברת אדלטק, שבאמצעותה מחזיקים יוסף ואורי אדלסבורג בכ-8% ממניות קבוצת לוזון, שבה נטען כי תנאי ההעסקה המוצעים לתיק "הם מופרזים ואינם עולים בקנה אחד עם כישוריו, ניסיונו ומקצועיותו (בלי לפגוע בכישורי עו"ד תיק כשלעצמם). קל וחומר, כאשר זהו תפקידו הראשון כמנכ"ל, וללא עבר בניהול חברות ציבוריות".

באדלטק, המשמשת אופוזיציה לוחמנית לעמוס לוזון מאז רכש את השליטה בקבוצה, טענו כי "סכומי התגמול המוצעים לעו"ד תיק הם גבוהים גם בהשוואה לחברות ציבוריות בעלות היקפי פעילות גבוהים ומורכבים לאין שיעור מאלה של החברה", וכן כי "על רקע היותו של תיק עורך דינו זה שנים רבות של בעל השליטה בחברה, מתעוררים סימני שאלה כבדים לגבי עניינו האישי של בעל השליטה באישור העסקה".

גיוס אג"ח ראשון בעידן לוזון

בתוך כך השלימה קבוצת לוזון, הפועלת בתחומי הנדל"ן והתשתיות, גיוס אג"ח ראשון מאז רכש עמוס לוזון את השליטה בחברה לפני כשנה בהיקף של 105 מיליון שקל בריבית שנתית של 6%. קבוצת לוזון עדכנה היום על השלמת המהלך, לאחר שהבטיחה סכום של כ-84 מיליון שקל בשלב המוסדי המקדים של ההנפקה, שאותה הובילו גופי החיתום של ווליו בייס ודיסקונט.

הריבית על האג"ח נקבעה בשיעורה הנוכחי, לאחר שבשבועות האחרונים יצאה אדלטק של האחים אדלסבורג גם נגד מהלך ההנפקה, ופנתה לבית המשפט בשל רצונה של קבוצת לוזון לשעבד את מניות דורי אנרגיה, שבאמצעותה מחזיקה לוזון בשותפות בתחנת הכוח דוראד (שבה שותפה משפחת אדלסבורג), לטובת מחזיקי האג"ח.

בעקבות כך, בלוזון שינו את תנאי ההנפקה, והעניקו שעבוד שלילי על אותן מניות לצד התחייבות לשעבד החזקות אלה לכשיתאפשר - מצב שיסייע גם להפחתת עלויות החוב של לוזון, עם הורדת הריבית על האג"ח ב-1% לשיעור של 5%.

בקבוצת לוזון טענו כי הצעדים של אדלטק גרמו "לעיכובים משמעותיים בהליכי גיוס החוב, והדבר הצריך שינויים משמעותיים במתווה גיוס החוב, וייקר באופן ניכר את עלויות גיוס החוב שבהן נושאת החברה". עוד הוסיפו בלוזון כי "התנהלותה של אדלטק מונעת ממניעים זרים, שאינם עולים בקנה אחד עם טובתה של החברה (אלא רחוק מכך), ומעניין אישי שלילי".