ארה"ב: נדחה ערעור הממשל על ביטול איסור כניסת מוסלמים

(עדכון) - הערעור הוגש בעקבות החלטת בית המשפט הפדרלי בסיאטל להקפיא את הצו האוסר על כניסת אזרחי שבע מדינות מוסלמיות לארה"ב ■ טראמפ גינה את השופט בטוויטר

דונלד טראמפ גירוש מוסלמים (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ גירוש מוסלמים (צילום: רויטרס)

משרד המשפטים בארצות-הברית ערער הלילה (א') על החלטת בית המשפט הפדרלי בסיאטל להקפיא את הצו הנשיאותי של דונלד טראמפ, האוסר על אזרחי שבע מדינות מוסלמיות להיכנס למדינה. הבוקר דחה בית המשפט את ערעור הממשל.

אמש, גינה טראמפ את החלטת בית המשפט. "לאן הגיעה מדינתנו כשישנו מצב שבו שופט יכול להשעות איסור כניסה של המשרד לביטחון המולדת, וכל אחד, גם אלה עם כוונות רעות, יכול להיכנס לארצות-הברית?", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "השופט פתח את ארצנו לטרוריסטים. מעניין שכמה מדינות במזרח התיכון מסכימות עם האיסור הזה. הן יודעות שאם לאנשים מסוימים תתאפשר הכניסה, זה אומר מוות והרס מוחלט", הוסיף. סגנו, מייק פנס, אמר בתגובה כי התבטאות זו של טראמפ אינה פוגעת בהפרדת הרשויות המעוגנת בחוקה.

הצו, עליו חתם טראמפ בשבוע שעבר זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד, עורר מחאות ברחבי המדינה וכאוס בשדות התעופה, שם עוכבו מאות אנשים. על פי מחלקת המדינה, 60 אלף ויזות של אזרחים משבע מדינות מוסלמיות אושרו מחדש.

אתמול הודיעו חברות התעופה "אייר פראנס" של צרפת, "קטאר איירוויז" של קטאר, "האמירויות" של איחוד האמירויות ו"איתיחאד איירווייז" של אבו דאבי כי יאפשרו לאזרחי שבע המדינות המוסלמיות שהוטלו עליהן מגבלות הכניסה לעלות על טיסות למדינה.

כמו כן, בעקבות הפסיקה שהקפיאה את הצו, הנחתה רשות המכס והגבולות את חברות התעופה כי כעת מותרת עד להודעה חדשה כניסתם של תושבי אותן מדינות לתחומי ארצות-הברית ללא הגבלות מיוחדות. בכלי תקשורת אמריקאים דווח כי מחזיקי הוויזות, עליהם השפיעה החלטת הנשיא, ממהרים למצוא טיסות לארצות-הברית, מחשש שהקפאת ההחלטה תבוטל תוך זמן קצר.