תיק 1000: הנהג והעוזרת האישית של מילצ'ן מסרו עדות

העוזרת הוגדרה כ"דמות מפתח" בפרשת החשד לקבלת מתנות מצד ראש הממשלה ■ מקורות טוענים: מדובר בעדות דרמטית

העוזרת האישית של המפיק ואיש העסקים ארנון מילצ'ן, המיליארדר העומד במרכז החקירה שקיבלה את הכינוי "פרשת 1000", מסרה מספר עדויות במשטרה. מקורות המקורבים לחקירה טוענים כי ניתן להגיד את עדותה של העוזרת כ"דרמטית".

העוזרת האישית של מילצ'ן הייתה אשת הקשר בין המיליארדר לבני הזוג נתניהו. היא זו שקיבלה את ההזמנות הספציפיות למתנות מבני הזוג נתניהו ודאגה לשנע את אותם הטובין לראש הממשלה ורעייתו שרה.

גם נהגו של מילצ'ן מסר עדות בפרשה.

המשטרה, כך עולה מהפרסומים, אינה מסתמכת רק על עדותו של מילצ'ן, כפי שהתפרסמה בעבר, אלא מחפשת חיזוקים ועדויות נוספות על האופן שבו התבצעו העבירות לכאורה. 

מילצ'ן: "המתנות - חלק ממערכת יחסים חברית"

לפני כשבוע נחשפה גרסת מילצ'ן במשטרה: איש העסקים, שעל-פי החשד העביר מתנות לבני הזוג בנימין ושרה נתניהו, מסר בעדותו במשטרה את גרסתו לפרשה המכונה "תיק 1000" - ומדבריו עולה כי לא מדובר היה בתחלופת מתנות חברית, אלא ב"שינוע" מתנות של ממש, דרך קבע.

לדברי מילצ'ן, הסיגרים, השמפניות והתכשיטים ניתנו במשך תקופה ארוכה ורציפה. הענקת המתנות החלה ביחסי חברות ונמשכה ב"מתכונת ייחודית" רק לבני הזוג נתניהו. המתנות ניתנו על-פי דרישה ספציפית ומפורטת - ומדובר במתנות בסכומים של מאות אלפי שקלים. 

מילצ'ן טען בעדותו כי לא מדובר בסכומים משמעותיים עבור איש עסקים במעמדו. עוד הדגיש מילצ'ן כי הקבלות נשמרו לא כראיה - אלא כחלק מהמערך החשבונאי של ניהול כספים.

על טיב היחסים אמר מילצ'ן כי גם אם זה מוזר או מעורר אי-נוחות, המתנות ניתנו כחלק ממערכת יחסים חברית עם בני הזוג נתניהו, וכי מבחינתו לא הייתה ציפייה לקבל דבר בתמורה, וכי ממילא אין לו אינטרס עסקי בישראל.