אפריקה תקבל 4.5 מיליון שקל מהמדינה להתחדשות עירונית

זכתה בקול קורא של משרד השיכון לפינוי בינוי בקרית יובל בירושלים ■ אלו מצטרפים ל-2.5 מיליון שקל נוספים שתקבל על פרויקט התחדשות עירונית בקטמונים ■ מטרת המענק: לוחות זמנים מהירים והקטנת הצפיפות

 

 

אסף סימון - מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית / צילום: אירנה קוסטינסקי
אסף סימון - מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית / צילום: אירנה קוסטינסקי

אפריקה התחדשות עירונית, חברה בת של אפריקה ישראל מגורים מקבוצת אפריקה ישראל, בתחום הפינוי-בינוי מרחיבה אחיזתה בעיר ירושלים. החברה הודיעה על זכייתה במכרז בפינוי-בינוי ברחוב בוליביה בשכונת קריית יובל להקמת 180 יח"ד. 

על פי המכרז, החברה תהרוס בניין רכבת שנבנה בסוף שנות ה-60 של המאה הקודמת הכולל 56 יח"ד ותקים בניין מגורים בגובה של 12 עד 14 קומות עם כ-180 יח"ד חדשות. מתוכן צפויה החברה לשווק כ-124 יחידות לציבור הרחב.

מדובר בזכייה בקול קורא של משרד השיכון, שהעניק לחברה 80 אלף שקל לכל יחידת מגורים מתפנה, ובסך הכל כ-4.5 מיליון שקל. המענק ניתן לפי קרטריונים מחמירים ליכולת להניע את הפרויקט בלוחות זמנים צפופים יחסית. מטרה נוספת היא להקטין את הצפיפות שכן המענק משפה את החברה להיתכנות כלכלית ורווחים בני 20% כבר במספר יח"ד מצומצם יותר. בפרויקט זה ההפחת היח"ד עומדת על כ-8 יח"ד פחות.

פרויקט נוסף בו זכתה אפריקה התחדשות עירונית לאחרונה במסגרת קול קורא בירושלים הוא פינוי-בינוי ברחוב סן מרטין 23-25 בשכונת הקטמונים להקמת 104 יח"ד. אפריקה קיבלה בימים אלה אישור ראשוני משולב של גורמי תכנון בוועדה המחוזית והוועדה המקומית. בפרויקט זה המענק עמד על כ-2.5 מיליון שקל והצפיפות פחתה בכ-4 יח"ד.

לפי החברה המחיר למ"ר בקרית יובל יעמוד על כ-20.5 אלף שקל ובן מרטין על כ-19 אלף שקל למ"ר.

אסף סימון, מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית, אמר: "זהו חלק מתהליך שלם של הבנה של עיריית ירושלים ומשרד השיכון כי העיר צריכה התחדשות עירונית על מנת להשאיר את האוכלוסיה הצעירה שלה ולהחזיר אוכלוסיה שעזבה הביתה".

עמית פוני, ראש מנהלת התחדשות עירונית בחברת מוריה העירונית, הוסיף כי "מדובר ביוזמה שהוצגה לצוות ההיגוי בירושלים וקיבלה את ברכת הדרך מהדרג המקצועי ומתכננת המחוז. החברה זכתה במענק במסגרת קול קורא של משרד השיכון ובכך הצפיפות תפחת בכ-5%-7% . הדרך עוד לא הסתיימה, אמנם התוכניות תואמות את תוכנית האב של השכונה, אף על החברה להגיש תוכניות ולפעול מול הוועדה המקומית והמחוזית".