שונאים - סיפור אהבה: אפליקציית היכרויות מקורית במיוחד

האפליקציה "הייטר" מחברת בין צעירים וצעירות ששונאים אותם דברים - לפי דירוג שיש לעשות בהרשמה - ומציעה להם נושאי שיחה רלוונטיים ■ לא פעם, מהשנאה הלוהטת מתפתח רומן לוהט לא פחות

hater האפליקציה הייטר / צילום: מסך
hater האפליקציה הייטר / צילום: מסך

הרבה בדיחות תמצאו ברשת על אנשי צפון קליפורניה, מקום מושבו של עמק הסיליקון ושל העיר הליברלית סן פרנסיסקו: "מחבקי עצים", "חובבי יוגה", "מחייכים בשנתם" ועוד כינויים נפוצו על יושבי העמק - ולא לגמרי באופן בלתי מוצדק.

מחקרים וסקרים שנה אחרי שנה מראים שרמת החיים בצפון קליפורניה היא הגבוהה ביותר בארה"ב (ואחת הגבוהות בעולם), ושרמת האושר והאיזון בין החיים לעבודה פה היא מהגבוהות בעולם גם כן. עם זאת, במדד אחד העמק מפגר מאחור כמעט כל עיר גדולה בארה"ב: דייטינג.

הרבה מהעוברים לעמק עושים זאת עם ילדים ומשפחות כחלק מרילוקיישן. מבין הרווקים, יש חוסר איזון די משווע בין גברים לנשים בתעשיית הטק. הפוקוס המוגבר על עבודה בעמק והצורך להתנייד בין העמק לעיר לא מסייע גם הוא למטרות רומנטיקה.

האפליקציות הנפוצות, כמו טינדר, לחיבור בין רווקים עדיין פעילות פה, אבל עושה רושם שבעידן הטראמפ והישירות החדש שנוצר כאן יש צורך בשינוי לא לגמרי מרענן. כך נולדה "הייטר" ("שונא") - אפליקציה מגה-פופולרית חדשה שמטרתה לחבר בין אנשים על סמך הדברים שהם שונאים - משריטות שנגרמות מנייר, דרך אנשים שמזיעים בחדר כושר בלי מגבת, ועד - ניחשתם נכון - דונלד טראמפ.

האפליקציה משגרת לאחר ההצטרפות שורה ארוכה של נושאים, אנשים, הרגלים, תחביבים ועוד. המשתמשים מתבקשים לדרג כל אחד מהנושאים הללו: גלישה עם האצבע כלפי מעלה פירושה "אוהב מאוד", כלפי מטה "שונא", שמאלה "ניטרלי" וימינה "מחבב".

בעת ההצבעה, האפליקציה אפילו משתפת את המשתמשים בחלוקת האחוזים בין 4 הקטגוריות, רק שתדעו איפה אתם עומדים.

ככל שתדרגו יותר נושאים, האפליקציה תלמד טוב יותר מה אתם אוהבים, ובעיקר - מה ואת מי אתם מתעבים. מעבר לאזור ההיכרויות של האפליקציה יאפשר לאלגוריתם המתוחכם של "הייטר" להכיר אתכם למישהו ששונא אותם דברים, לאדם המתאים ביותר מבחינת ההעדפות (וגם, כמובן, הגיל והמיקום). האפליקציה אפילו תציע לכם נושאי שיחה בהתאם לדברים שאתם שונאים במשותף.

"אני לא חובבת של אפליקציות היכרויות בכללי - זה נורא מביך לדבר עם בן אדם על למה אתם צריכים לצאת בלי להיפגש ואז להתכונן לדייט. זה ממש מעייף, אבל את האפליקציה הזאת הייתי מוכנה לשקול", אומרת אלכסנדרה, ששיתפה את האפליקציה בפייסבוק לחבריה בשבוע שעבר.

"הרבה יותר נחמד להתחיל לדבר עם מישהו על דברים שבאמת בא להוציא מהבטן, כמה שונאים ומתעבים משהו - לצחוק על זה, להרגיש משוחררים, ואז לראות אם משהו מתפתח", היא מסבירה. "זה הרבה יותר אנושי, נוח, משחרר וכיף, וקצת מקליל את כל הרצינות המלחיצה של עולם הדייטים".

האפליקציה זכתה כבר להרבה רעש בשבועיים האחרונים, ויש אפילו כמה זוגות שנפגשו דרכה ושיתפו בחוויותיהם בפייסבוק, בהם ג'ייק ושרה, שכתבו: "נפגשנו להתלונן על כמה השנה הזאת כבר נוראית - בסוף השיחה הבנו שהעולם הולך להיחרב, ואין לאף אחד סיכוי. כתוצאה מזה הבנו שלא נפגוש עוד בני זוג אחרים, אז כבר עדיף שנהיה יחד וזהו". רומנטי, הא?