תיירים זרים פחות להוטים לבקר בארה"ב מאז השבעת טראמפ

לפי חברת נתוני התעופה Hopper, הייתה ירידה של 17% בחיפושים באתרי אינטרנטט של טיסות לארה"ב ממדינות אחרות בשבועיים וחצי האחרונים

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

מחקר חדש מראה שמאז כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן, להיטותם של תיירים ומבקרים זרים להגיע לארה"ב הצטננה. לפי חברת נתוני התעופה Hopper, הייתה ירידה של 17% בחיפושים באתרי אינטרנט של טיסות לארה"ב ממדינות אחרות בשבועיים וחצי האחרונים.

"מה שמפתיע אותנו הוא שבדרך-כלל רואים עלייה בחיפושי טיסות לארה"ב אחרי אירוע משמעותי, אפילו התקפות טרור, כי אנשים מזמינים מחדש טיסות", אמר ל-CNBC פטריק סארי, אסטרטג הנתונים הראשי בחברה. "במקרה הזה, פשוט נרשמה ירידה".

סארי מניח שהירידה הזו נובעת מכך שמבקרים זרים חושבים מחדש על הביקור בארה"ב, בייחוד מאז שהנשיא טראמפ ניסה למנוע כניסת אזרחים מ-7 מדינות מוסלמיות לארה"ב. האיסור הזה הושעה, זמנית לפחות, על-ידי שופט פדרלי בסיאטל.

"קשה לדעת בדיוק למה חיפושי הטיסות לארה"ב בירידה, אבל אני חושב שהתפיסה היא שארה"ב נסגרת וכבר אינה מקדמת אורחים בברכה", אמר סארי.

Hopper דיווח כי החיפוש השבועי של טיסות לארה"ב מאותן 7 מדינות שנכללו באיסור ההגעה צנח ב-33%.

אולם במדינה אחת לפחות, Hopper זיהתה עלייה התעניינות בנסיעות לארה"ב: רוסיה. לפי החברה, חיפושי הטיסות לארה"ב ברוסיה זינקו ב-88% מאז השבעת טראמפ לנשיאות ב-20 בינואר.

"אינני יכול לומר מה גורם להתעניינות הזו ברוסיה, אבל הגידול הזה בהחלט בולט על רקע הירידה בחיפושים במדינות אחרות", אמר סארי.

אחרי ניתוח של כ-3.5 מיליארד חיפושי תעריפי טיסה ולוחות טיסות מתחילת השנה, Hopper מצאה כי החיפושים של טיסות לארה"ב ירדו ב-94% מ-122 מדינות.

עד כה, חברות התעופה לא דיווחו על ירידה במדדים מקומיים של טיסות בינלאומיות לארה"ב וממנה, אך חברות התעופה אינן מאפיינות בדרך-כלל תנועות נוסעים במהלך רבעון, אם אין אירוע חריג שגורם לירידה דרמטית בביקוש.