לה פן: יהודים בצרפת יצטרכו לוותר על אזרחותם הישראלית

מנהיגת הימין הקיצוני, שצפויה לנצח בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת, אמרה כי תבטל אזרחות כפולה ממדינות לא-אירופיות, בהן גם ישראל ■ ואולם רוסיה, שלפי ההערכות מסייעת לה, לא תיכלל בתוכנית

מארין לה פן / צילום: רויטרס
מארין לה פן / צילום: רויטרס

מועמדת הימין הקיצוני בבחירות לנשיאות צרפת, מארין לה פןאמרה אתמול (ה') כי תבוטל אזרחות כפולה ממדינה לא-אירופית במסגרת תוכנית ההגירה שלה. מנהיגת מפלגת "החזית הלאומית" אמרה בריאיון לערוץ "צרפת 2" כי על היהודים בארצה יהיה לבחור בין אזרחות ישראלית לזו הצרפתית, מאחר שישראל אינה חלק מהאיחוד האירופי. עם זאת, היא הבהירה כי רוסיה, שלפי ההערכות מעוניינת בניצחונה, לא תיכלל בתוכניתה.

לפי הסקרים, לה פן צפויה לנצח בסיבוב הראשון שיתקיים ב-23 באפריל. ואולם, בסיבוב המכריע, שייערך ב-7 במאי, מנהיגת הימין הקיצוני צפויה לנחול תבוסה מול מי שלא יעמוד מולה. עד לאחרונה, הדו-קרב היה אמור להיות בינה לבין מנהיג השמרנים פרנסואה פיון, אך הפופולריות של האחרון צנחה. זאת לאחר שנחשפה פרשה שבמסגרתה הוא העסיק את אשתו בתור יועצת פרלמנטרית, מבלי שהגיעה לעבודתה.

מי שניצל את הסקנדל לטובתו הוא המועמד העצמאי עמנואל מקרון, לשעבר שר הכלכלה בממשלו של הנשיא פרנסואה הולנד . מועמד המרכז מתמודד עם מצע הקורא לאיחוד בעם וליחסים קרובים עם האיחוד האירופי. לה פן, לעומתו, מעוניינת לפרוש מהאיחוד בדומה ל בריטניה . היא גם סבורה כי הסנקציות שהטיל המערב על רוסיה בגין מעורבותה במלחמה באוקראינה וסיפוח חצי האי קרים הן מיותרות והיא קוראת להסירן.

לכן, סוכנויות מודיעין שונות סבורות כי מוסקבה תנסה להשפיע על הבחירות בצרפת כפי שעשתה בבחירות לנשיאות ארצות הברית. בימים האחרונים מתפרסמות כתבות לא מחמיאות על מקרון בתקשורת הרוסית, בין היתר נטען כי הוא "סוכן של הבנקים האמריקאים הגדולים", וכי ניהל רומן מחוץ לנישואים עם גבר. מקרון מכחיש זאת.