סטארט-אפ הפינטק הישראלי CrediFi גייס 13 מיליון דולר

החברה פיתחה פתרון מבוסס ענן של ביג דאטה לשוקי הנדל"ן המניב בארה"ב ■ גייסה מהקמתה 23 מיליון דולר

אלי רזין / צילום: רויטרס
אלי רזין / צילום: רויטרס

עוד חברת טק ישראלית הגדילה את יתרת העו"ש שלה: CrediFi גייסה 13 מיליון דולר והשלימה מאז הקמתה גיוס של 23 מיליון דולר. CrediFi מספקת פתרונות מבוססי ענן של ביג דאטה לשוקי הנדל"ן המניב בארה"ב. החברה שמה לה למטרה להגדיל את השקיפות בשווקים אלו, ולאפשר לשחקנים בהם - מלווים, לווים, מתווכים, ובעלי נכסים - לבצע החלטות עסקיות מושכלות לגבי השקעות והלוואות הון.

"שוק הנדל"ן המניב בארה"ב ימשיך להשתנות במהירות השנה, וידרוש פתרונות מתוחכמים וחדשניים לזיהוי הזדמנויות מימון אטרקטיביות מחד, ולניהול סיכונים מושכל מאידך", טוענת החברה. "הפתרונות של CrediFi מאפשרים שקיפות מלאה לשוק ונותנים גישה למידע ייחודי לשני תחומים אלו".

מאגר המידע של החברה משתרע על פני כל 50 המדינות בארה"ב, ומכסה מעל 2.3 מיליון נכסים מניבים (משרדים, קניונים, בנייני מגורים, מחסנים ועוד) ו-13 טריליון דולר גם בהלוואות רגילות וגם הלוואות מגובות אגחי"ם. הפלטפורמה שלה כוללת מידע מפורט לגבי לווים, מלווים, פורטפוליו של חברות נדל"ן, וניתוחים אנליטיים של כל אלו. בין הלקוחות החברה מוסדות פיננסיים מובילים בארה"ב, בעלי נכסים מניבים ומנהלי קרנות גידור.

"השלב הראשון שנדרש לשיפור שוק עצום זה, שנאמד בכ-15 טריליון דולר, הוא יצירת שקיפות מלאה בכל הנוגע לשוק הנכסים, המלווים והלווים של נכסי נדל"ן מניב", אומר מייסד ומנכ"ל CrediFi, אלי רזין. "בשנתיים האחרונות הוכחנו כי אנחנו יכולים לעשות זאת על ידי בסיס המידע המורכב שלנו. בשלב הבא נמשיך לספק לקהל הלווים, המלווים ובעלי הנכסים כלים טכנולוגיים חדשים, שיאפשרו להם התבוננות עמוקה אף יותר בשוק, תוך כדי יצירת הזדמנויות עסקיות חדשות".

מאז סבב הגיוס הראשון שלה, הגדילה CrediFi את מאגר המידע שלה מטריליון דולר ל-13 טריליון דולר בהלוואות, המייצגים כ-4 מיליארד מ"ר של נכסים מניבים בארה"ב. החברה מאפשרת לראשונה צפייה במגוון של הלוואות ממשלתיות (כמו פאני מאי) במאגר אחד, לצד שאר סוגי הלוואות בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב. בנוסף, פיתחה החברה טכנולוגיה להצגה של נכסים והלוואות באופן גרפי, בעזרת מפות מפורטות של האזורים הרלוונטיים.

CrediFi 

שנת הקמה: 2014

מה החברה עושה: פינטק לשוקי נדל"ן מניב 

מייסדים: אלי רזין (מנכ"ל)

סך גיוסי הון עד כה: 23 מיליון דולר

מספר עובדים: 75

בעלי מניות עיקריים: קרנות ההון סיכון ליברטי אינטראקטיב, באטרי ונצ'רס, כרמל; OurCrowd וחברת הייעוץ Stax

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה