דורי סגל מבקש שכר בעלות 8.2 מיליון שקל כמנכ"ל גזית גלוב

בחברה מציינים כי עלות השכר כוללת את כל התגמולים שישולמו לסגל ע"י חברות-בנות ציבוריות של גזית גלוב, למעט FCR, שם הוא זכאי לתגמול שנתי של כ-2.85 מיליון שקל בגין כהונתו כיו"ר

דורי סגל. נהנה לאורך השנים יחד עם כצמן מתגמולי עתק / צילום: תמר מצפי
דורי סגל. נהנה לאורך השנים יחד עם כצמן מתגמולי עתק / צילום: תמר מצפי

ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב זימנה אסיפת בעלי מניות לחודש הבא (23.3) שתתבקש לאשר את תנאי העסקת מנכ"ל החברה, דורי סגל, הצפוי ליהנות מתגמול שנתי מוערך של כ-8.2 מיליון שקל. מתוך הסכום, החלק שמגיע מגזית גלוב מוערך בכ-6.3 מיליון שקל.

תנאי העסקת סגל, המחזיק בשליטה בגזית גלוב  יחד עם שותפו חיים כצמן, כוללים שכר חודשי בעלות של כ-167 אלף שקל, המוערך בכ-2 מיליון שקל בשנה, לצד הטבות נוספות, וחבילת אופציות שיהוו כ-1.5% ממניות גזית גלוב, בעלות של כ-10 מיליון שקל לכל תקופת ההסכם (שלוש שנים).

בגזית גלוב מציינים כי עלות השכר של סגל כוללת את כל התגמולים שישולמו לו על-ידי חברות בנות ציבוריות של גזית גלוב, למעט FCR, שם הוא זכאי לתגמול בהיקף שנתי של כ-1 מיליון דולר קנדי (2.85 מיליון שקל) בגין כהונתו כיו"ר החברה.

חלקה של גזית גלוב בעלות שכר זה עומד על כ-1 מיליון שקל, בהתאם להחזקותיה ב-FCR. עוד ציינו כי גזית גלוב תשלם לסגל "בפועל רק את ההפרש בין העלות השנתית של שכרו לבין סך הסכומים שישולמו ישירות לסגל בפועל על-ידי כל חברה בת של החברה (למעט FCR)".

סגל, כמו גם שותפו כצמן, לא מקבל שכר מגזית גלוב עצמה כבר כמה שנים, אלא מהחברות הבנות הזרות שלה. למרות זאת, השניים משכו מגזית גלוב ומהחברות הבנות שלה בשנים האחרונות סכומי עתק שמצטברים מאז 2001 לסכום מרשים של כ-360 מיליון שקל (כ-205 מיליון שקל לכצמן וכ-155 מיליון שקל לסגל).

ב-2015 עלות העסקת סגל עמדה על 3.1 מיליון שקל, בתפקידו כסגן יו"ר גזית גלוב, יו"ר FCR ודירקטור באקוויטי 1, וחלקה של גזית גלוב בתגמול עמד על 1.3 מיליון שקל.

עלות העסקת כצמן כיו"ר גזית גלוב וכיו"ר כמה חברות בנות התקרבה באותה שנה ל-11 מיליון שקל, כשחלקה של גזית גלוב עמד על כ-5 מיליון שקל.

סגל, המחזיק בשליטה בגזית גלוב יחד עם שותפו חיים כצמן, כיהן כמנכ"ל גזית גלוב בשנים 1998-2008 ומ-2008 מכהן כסגן יו"ר החברה - תפקיד שאותו ממלא כצמן.

נוסף על כך, מכהן סגל מ-2015 כיו"ר החברה הבת FCR, הפועלת עבור גזית גלוב בקנדה, וזאת לאחר שכיהן כמנכ"ל וכמנהל העסקים הראשי שלה במשך כ-15 שנה. עוד כיהן סגל במגוון תפקידי ניהול בחברות הקבוצה לאורך השנים.

תנאים "פחותים משמעותית" מלוין

בגזית גלוב ציינו בזימון לאסיפה, כי תנאי העסקת סגל "פחותים משמעותית" מתנאי העסקת קודמתו רחל (רוחה) לוין, שעלות העסקתה השנתית המקסימלית נקבעה ל-9 מיליון שקל, וכללה גם רכיב של מענק.

עוד ציינו שם כי "תנאי התגמול תואמים את יכולותיו המקצועיות ואת הידע הרב והניסיון הייחודי שצבר, וכי "כישוריו, מומחיותו, היכרותו העמוקה את תחום פעילותה של החברה בפרט והקבוצה בכלל תרמו ויתרמו משמעותית לעסקי החברה ולהשגת יעדיה בתפקידו כמנכ"ל החברה".

מחיר המימוש של כתבי האופציות שיוענקו לסגל נקבע על 42 שקל - גבוה ב-12% מערכה של המניה הבוקר, שעמד על פחות מ-38 שקל, ומשקף לגזית גלוב שווי של 7.2 מיליארד שקל.

בנובמבר האחרון הודיעה במפתיע מנכ"לית גזית גלוב, רוחה לוין, כי היא עוזבת את התפקיד, לאחר קצת יותר משנה, ומפנה אותו לסגל.

כצמן אמר בעניין בקורטוב של אירוניה עצמית, זמן קצר לאחר מכן בראיון ל"גלובס", כי "המנכ"לית הזאת רוצה לנסות דברים אחרים, והיא חושבת שטיפוסים כמוני - וכמובן שאני מכחיש זאת בתוקף - כאילו מתערבים מאוד מאוד, ומאוד מעורבים בעסקים - נוסעים לבקר בחברות הבנות ולסייר ב'שופינג סנטרס' שלהן".

כצמן הוסיף כי בתקופה שלוין ניהלה את אטריום, החברה הבת של גזית גלוב במזרח אירופה, "היא הייתה מנכ"לית לכל דבר ועניין, ורמת המעורבות שלי בחברה ההיא הייתה שונה מאשר בגזית גלוב".

לוין, אשר לה אושרו בתחילת כהונתה כמנכ"לית תנאי שכר נדיבים במיוחד, בעלות של עד 9 מיליון שקל בשנה, תמשיך לשמש בתפקיד סגנית יו"ר אטריום ודירקטורית בחברה בת נוספת, סיטיקון. בקבוצה טוענים כי עבור תפקידיה אלו היא תמשיך לקבל את רוב השכר שהובטח לה בחברה האם.

העלות הצפויה של דורי סגל כמנכ"ל גזית גלוב
 העלות הצפויה של דורי סגל כמנכ"ל גזית גלוב