ההסתדרות תתיר ליחימוביץ' להתמודד על ראשות הארגון

יחימוביץ': "הישג אדיר לדמוקרטיה" ■ ניסנקורן: "יחימוביץ' הקיצונית תגלה שהתמודדות בהסתדרות היא לא ציוצים בטוויטר"

בדומה להערכות ב"גלובס", הודיע אמש (ג') לאחר השעה 23:00 היועץ המשפטי של ההסתדרות כי בכוונתו להורות לוועדת הבחירות של הארגון לאפשר לחברת הכנסת שלי יחימוביץ' להתמודד בבחירות הקרובות על ראשות הארגון מול היו"ר הנוכחי, אבי ניסנקורן.

היועמ"ש, עו"ד יחיאל שמיר, נימק את החלטתו בכך שלראשונה מאז ההצהרות של יחימוביץ' בדבר ניסיונות למנוע לכאורה את ההתמודדות שלה, היא ביצעה השבוע את הנדרש ממנה לאחר שסיעת הבית החברתי שבראשה היא מתכוונת להתמודד, כינסה את כל חבריה ובחרה בה באופן פורמלי. עו"ד שמיר הלין על כך שיחימוביץ' וחבר הכנסת איתן כבל, שהקים את סיעת הבית החברתי, טענו לפני עשרה ימים כי הם כינסו את חברי הסיעה לצורך הצבעה שכזו - אף שבפועל כבל היה היחיד שנכח באותו "כינוס" וכי ההצבעה בוצעה באופן טלפוני.

"בכל הכבוד, אין במעמדה הרם של הזכות לבחור ולהיבחר כדי להכשיר התנהלות רשלנית, שלא עומדת בסדרי מנהל תקינים ו/או בדרישות מסמכי היסוד המסדירים את הליך הבחירות להסתדרות", כתב שמיר לבאי כוחם של כבל ויחימוביץ', עו"ד איתן לירז. שמיר הבהיר כי ההכרה במועמדות של יחימוביץ' כפופה לבדיקת עורך דין, שיוודא כי המצגים העדכניים שהציגה יחימוביץ' אכן אותנטיים - בראשם העובדה כי רוב ברור מקרב חברי "הבית החברתי" הצביעו בעד הצבתה של יחימוביץ' בראשות הסיעה וכמועמדת שלה לראשות הארגון, וכי חברי הסיעה הצביעו בעד ביטול הסכם המיזוג עם סיעת "אופק".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר מטעמו: "אני מברך על החלטת ועדת הבחירות. אמרתי כל הזמן שאני בעד התמודדות וקיומן של בחירות. ראוי היה כי מי שמעוניינת להיות מועמדת ליו"ר הסתדרות, תפעל על פי כללי ההסתדרות, ולא תנסה בכל דרך להשמיץ ולפגוע בהסתדרות ובציבור העובדים המאורגן דרך ניסיון לעקם את הכללים. עם הפנים קדימה- יחימוביץ' הקיצונית תגלה שההתמודדות בהסתדרות היא לא דיבורים וסיסמאות או ציוצים בטוויטר. ציבור העובדים יודע טוב מאוד מי עושה ומביא הישגים למענם ומי רק מדברת .

"אנו ערוכים לקיום בחירות ובטוחים וגאים בדרכנו החברתית. אנו נמשיך בהובלת השינוי החברתי למען צמצום פערים בחברה ולקידום מעמד העובדים והגמלאים בישראל".

חברי הכנסת יחימוביץ' וכבל חגגו באופן טבעי את ההודעה: "זהו הישג אדיר לדמוקרטיה בעולם העבודה. יותר מחצי מיליון עובדות ועובדים יוכלו לבחור את מנהיגתם או את מנהיגם, זאת אחרי ניסיונות נלוזים לכפות המשך כהונה בכח של מי שהומלך על ידי משפחת עיני. אנו קוראים לעובדים באשר הם לא לחשוש מהפחדות ומאיומים ומהיום לחבור אלינו לפתיחת עידן חדש של דמוקרטיה, ניקיון כפיים ומאבק אמיתי למען כבוד העובדות והעובדים וחירותם."

 

אתמול פרסמנו כאן שניסנקורן ואנשיו החלו להפנים כי הימשכות חוסר הוודאות ביחס לאישור התמודדותה של יחימוביץ', משרתת בעיקר את יחימוביץ' וגורמת נזק תדמיתי גדול ליו"ר המכהן. ניסנקורן הודיע אמנם מהרגע הראשון כי הוא בעד התמודדות, אבל בפועל הגורמים המשפטיים הערימו קשיים על יחימוביץ' והציגו את הדברים כ"בעיות פנימיות" בתוך סיעת הבית החברתי.

אלה עשו זאת אף שידעו כי הסכם המיזוג בין הבית החברתי לאופק, שפרטיו נחשפו כאן לראשונה, נחתם בין שני אנשים (איציק יואל ולאון בן לולו), כשבמרכז ההסכם הבטחה הדדית כי את התפקיד הראשון שיוצע לסיעה הממוזגת עם כניסתה לקואליציה של ניסנקורן יקבל יואל ואילו את התפקיד השני יקבל בן לולו. עוד קבע ההסכם כי בן לולו ישמש כמנכ"ל הסיעה ויזכה לשכר "חודש בחודשו", ואילו יואל ישמש יו"ר הסיעה - כאשר חוקת ההסתדרות קובעת שיו"ר הסיעה הוא המועמד של הסיעה במקרה של בחירות. עוד קבע ההסכם כי כל שינוי בהסכם ייעשה אך ורק על ידי יואל ובן לולו - זאת בלי להזכיר את זכותם או מעמדם של חברי הסיעה בעניין. השניים טרחו לקבוע בהסכם כי התפקידים שלהם כיו"ר וכמנכ"ל "לא ניתנים לשינוי". ניסנקורן לא מיהר להתנער מההסכם הזה, אבל ההודעה של אמש מעידה על התעשתות בעניין.

בסביבתם של כבל ויחימוביץ' לא מיהרו אתמול להצטרף להערכה שלנו בדבר הודעה צפויה על הכרה ביחימוביץ' כמתמודדת רשמית. השניים שיגרו מכתב תקיף ליועמ"ש של ההסתדרות, בו דרשו ממנו להודיע עד מחר כי ההסתדרות מקבלת את ההודעה על ההתמודדות של יחימוביץ' בראש סיעת הבית החברתי - אחרת הם יפנו לאלתר לצעדים משפטיים. "ככל שההסתדרות לא תתעשת ותחזור בה מעמדתה האמורה, הרי שמרשיי לא יאפשרו להסתדרות לרמוס זכות חוקתית זו והם יפעלו על פי כל דין בפני כל ערכאה משפטית מוסמכת על מנת שיתקיימו בהסתדרות בחירות דמוקרטיות", כתב עו"ד איתן לירז, המייצג את השניים.