חניה חכמה: הרובוט שיחנה עבורכם את הרכב בחניון הקרוב

מערכת חניה אוטומטית חכמה שפותחה בסין ונחשפה לאחרונה מסוגלת להחנות עצמאית רכב בתוך פחות מ-2 דקות וללא מגע יד אדם ■ המערכת עושה שימוש ברובוטים המספקים שירותי חניה אוטונומית עבור 500 כלי רכב במקביל

מגרשי חניה אוטומטים המנוהלים באמצעות רובוטים יהפכו בעוד מספר שנים מהיום לסטנדרט. כבר לא תיאלצו לחפש מקום פנוי בחניון ולזכור היכן החניתם את הרכב, את כל זה תעשה עבורכם מערכת רובוטית המלווה בבאפליקציה, שתנוהל ישירות מהסמארטפון שלכם.

חברת היק-ויז'ן Hikvision הסינית סיימה את פיתוח מערכת החניה החכמה שלה שמסתייעת גם בשירותי ואלה פארקינג שנעשים באמצעות רובוט. המערכת הוצגה במסגרת כנס האינטרנט העולמי (שהתקיים ביום שלישי האחרון). הרובוט יכול להחנות את הרכב הנכנס לחניון בפחות מ-2 דק' ללא כל סיוע של בעל הרכב. לאחר שבעל הרכב מובל אל אזור החניה הפנוי הוא יוצא מהרכב וניגש לעמדת הכניסה, שם הוא מקבל באמצעות מסך נגיעה את כרטיס החניה, איתו גם יגיע כדי לאסוף את הרכב.

את אותה הפעולה ניתן לבצע גם באמצעות הסמארטפון. המערכת הרובוטית שתוביל את הרכב אל אזור החניה גם תוודא בסיום החניה שהוא אינו מונע, שבלם היד דרוך ושאין אף אחד בתוך הרכב. מערכת החניה החכמה יכולה לטפל בכ-500 כלי רכב במקביל, והעלות ליחידת ואלה פארקינג רובוטית שכזאת היא 29,520 דולר.