הופקדה תוכנית לבניית 1,250 יח"ד בבת חפר

התוכנית כוללת 1,000 יח"ד למגורים ומשלבת בתוכה כ- 250 יח"ד לדיור מוגן בישוב ■ היקף התעסוקה והמסחר בתוכנית עומד כל כ-67,000 מ"ר שטח עיקרי, מרביתו במסגרת ייעוד משולב לתעסוקה ומסחר באזור התעסוקה החדש

בנין רשות מקרקעי ישראל / צילום: איל יצהר
בנין רשות מקרקעי ישראל / צילום: איל יצהר

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) אישרה היום (ד') להפקיד להתנגדויות את תוכנית רמ"י לתוספת מגורים ותעסוקה ביישוב בת חפר, שבמזרח השרון. התוכנית מציעה תכנון של שני אזורים: הרחבה מוצעת למגורים ולאזור תעסוקה מצפון ליישוב הקיים, ותכנון מחודש של מרכז היישוב הקיים.

התכנון המחודש של מרכז היישוב יאפשר הסדרה של ייעודי הקרקע השונים ובין היתר שטחים למוסדות ציבור, ספורט ונופש וחנייה. כן יתאפשר גיוון של השימושים המוצעים במרכז היישוב, כאשר בין היתר יתאפשרו דיור מוגן, תעסוקה ועוד.

תוכנית הרחבת השכונה מצפון ליישוב המבוססת על בינוי המשתלב עם הבינוי הקיים ביישוב, כשבאזורי הממשק עם היישוב מוצע בינוי נמוך יחסית, ההולך ועולה עד לגובה של 4 קומות בקצה המרוחק של ההרחבה. באזור התעסוקה מוצע בינוי בגובה של עד 5 קומות.

סך הכל כוללת התוכנית תוספת של 1,000 יח"ד למגורים ועוד 250 יח"ד דיור מוגן, כאשר כ-110 דונם הם שטח עיקרי למבני ציבור (מ"ר) וכ-160 דונם לשטחים פתוחים. היקף התעסוקה והמסחר בתוכנית עומד כל כ-67,000 מ"ר שטח עיקרי. מרביתו במסגרת ייעוד משולב לתעסוקה ומסחר באזור התעסוקה החדש המוצע ממערב לכביש 5714.

מיקום זה יאפשר נגישות טובה יחסית לאזור התעסוקה, כן יאפשר הפחתת מפגעי הרעש לשכונת ההרחבה המוצעת.

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים, ציין כי התוכנית קודמה בשיתוף פעולה מלא עם התושבים והמועצה האזורית על מנת להתאים את התכנון לצרכי האוכלוסייה הנוכחית והעתידית ביישוב, והיא מאפשרת מחד מענה לתושבים חדשים המבקשים להשתלב ביישוב או משפרי דיור מהיישוב והסביבה, ומאידך- תמהיל מגוון של בינוי כגון דיור מוגן.

התוכנית קודמה ע"י רשות מקרקעי ישראל, בניהול מתכנן מרחב מרכז- אדר' דוד אמגדי ובאמצעות צוותי התכנון- אדר' אילה רונאל, מר רונן קישון ואדר' דורון אוהלי.