דיווח: סנאפ תנפיק לפי שווי של עד כ-22 מיליארד דולר

לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", סנאפ, החברה-האם של אפליקציית ההודעות סנאפצ'ט, העריכה את השווי שלה בהנפקה הראשונית שהיא מתכננת בטווח של 19.5-22.2 מיליארד דולר, הקצה התחתון של ההערכות המוקדמות בשוק

סנאפצ'ט / צילום: בלומברג
סנאפצ'ט / צילום: בלומברג

סנאפ, החברה-האם של אפליקציית ההודעות סנאפצ'ט, העריכה את השווי שלה בכ-19.5-22.2 מיליארד דולר, כך מדווח היום (ה') ה"וול סטריט ג'ורנל", זאת לקראת ההנפקה הראשונית לציבור (IPO) שמתכננת סנאפ עד תום הרבעון הראשון, הנפקה שעשויה להפוך להנפקת השנה בוול סטריט.

הערכת השווי של סנאפ משקפת לה מחיר בטווח של 14-16 דולר למניה, כך שהשווי שלה ינוע בטווח התחתון של ההערכה הראשונית בשוק שעומדת על 20-25 מיליארד דולר. בכל מקרה, המחיר הסופי של מניית סנאפ בהנפקה ייקבע בתום "רודשאו" שהיא תערוך בקרב משקיעים פוטנציאליים.

האפליקציה של סנאפ מאפשרת לאנשים לצלם או ליצור סרטי וידאו קצרים באמצעות מכשירי הטלפון שלהם, ואז לצרף להם כותרות, שרבוטים או הערות משעשעות אחרות ולשלוח את "צילומי הבזק" האלה לידידים. אנשים יכולים גם לאסוף את צילומי הבזק שלהם ל"סיפורים" שמשמשים כיומן ויזואלי לתיאור היום שעבר עליהם.

המשקיעים והאנליסטים בשוק עוקבים מקרוב אחר ההנפקה הצפויה של סנאפ שכן היא עשויה לקבוע את הטון לגבי הנפקות אחרות של חברות טכנולוגיה.

כ-235 מיליון בני אדם משתמשים בסנאפ מדי חודש להערכת בלומברג אינטליג'נס - מספר נמוך בהרבה לעומת 1.71 מיליארד המשתמשים החודשיים של פייסבוק, אך מספר שהולך ומתקרב לטוויטר. ומשתמשי סנאפ הם מורעלים. משתמשי סנאפ מבלים בממוצע 10 דקות ביום עם היישום, על פי ניתוח של קנטור פיצג'רלד, לעומת 6.4 דקות למשתמשי אינסטגרם.

סנאפ עושה כסף מפרסום עצמה כמקום הטוב ביותר לשיווק מוצרים לצעירים. הכנסות החברה צפויות לנסוק לכמעט 2 מיליארד דולר ב-2018, לעומת פחות מ-60 מיליון דולר אשתקד, להערכת חברת המחקר eMarketer. אם תצליח סנאפ למנף את מכירותיה מהירות הצמיחה כדי להתפיח את שווי השוק שלה ל-25 מיליארד דולר או יותר, היא תצטרף למועדון יוקרתי. בארה"ב יש פחות מ-250 חברות ששוק המניות משקף להן שווי של 25 מיליארד דולר או יותר. במקרה כזה, יהיה שווי השוק של סנאפ שווה לזה של לינקדאין ושל חלוצת הטכנולוגיה HP.