תוכנית האצה חדשה תסייע לסטארט-אפים בוגרים במגזר הערבי

בכל אחד מהסטארט-אפים שלוקחים חלק בתוכנית יש לפחות יזם ערבי אחד ■ בארגון PresenTense מעריכים כי בישראל פעילים כ-100-150 שהיזמים שלהם הם ערבים

תוכנית האצה חדשה מסייעת לסטארט-אפים של יזמים מהמגזר הערבי. התוכנית אשר יצאה לדרך באחרונה פונה לחברות אשר השלימו גיוס משמעותי (סבב A), הציגו אב-טיפוס למוצר ו/או קיבלו מימון מהרשות לחדשנות (המדען הראשי לשעבר).

את התוכנית, ששמה LEAP Haifa מפעיל ארגון PresenTense, אשר עוסק בהנגשת יזמות חברתית, בתמיכה של CITI ישראל. התוכנית צפויה להימשך כ-4 חודשים, כאשר ההשתתפות בה אינה כרוכה בתשלום.

נציין כי בכל אחד מהסטארט-אפים שלוקחים חלק בתוכנית יש לפחות יזם ערבי אחד. בארגון PresenTense מעריכים כי בישראל פעילים כ-100-150 שהיזמים שלהם הם ערבים.

במחזור הראשון של התוכנית משתתפות חמש חברות. אחת מהן, AgRobics, מטפלת בשפכים ממפעלים. חברה אחרת, HealthyMize, מנטרת את מצבם של חולים במחלות ריאות בעזרת אפיון הדיבור שלהם בטלפון. חברה נוספת, Innosphere, מפתחת טיפול ביתי להפרעות קשב וריכוז שנועד להחליף את הטיפול התרופתי הקיים כיום ומכונה בפי היזמים "מכון כושר לנוירונים" בראש. במיזם ישתתפו גם הסטארט-אפ MindoLife שמפתח פלטפורמה לאבטחת מידע וחברת BambooBike שמפתחת אופניים חשמליים מצמח הבמבוק.

"פערים גדולים"

גיא שפיגלמן, מנכ"ל ארגון 'PresenTense' אמר כי "אי-אפשר להתעלם מהעובדה שבשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בכל הנוגע ליזמות בחברה הערבית, אך הפערים עדיין גדולים בהשוואה לכלל תעשיית ההיי-טק. בנוסף לעבודה צמודה עם היזמים בעולמות ההשקעה, השיווק והטכנולוגיה, התוכנית תשים לא פחות דגש גם על בניית החוסן המנטלי של היזם ועל הדרכים להתמודדות עם 'רכבת ההרים' של עולם היזמות. המטרה שלנו היא לספק פלטפורמת תמיכה כוללת ומקיפה ליזמים, הן בהיבטים העסקיים והן בהיבטים המנטליים".

ניל קורני, מנכ"ל סיטי ישראל וחבר דירקטוריון ב-PresenTense הוסיף כי: "כשחקן משמעותי בתחום הפינטק וכאחד הבנקים הגדולים בעולם שחרטו על דגלם את נושא ההשכלה הפיננסית ושילוב אוכלוסיות מגוונות, אנו שמחים לקחת חלק משמעותי בקידום נושא היזמות והטכנולוגיה בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל.

"זו השנה השלישית שבה אנו משלבים כוחות עם ארגונים מובילים כ-PresenTense ואין ספק כי המצב השתפר והפערים בתחום זה בין ערבים ליהודים בישראל הולך ומצטמצם".