ערוץ 20: לכלול אותנו ברצף האפיקים שיוקצה לערוצים 2 ו-10

בהמשך לבקשת רשת לבחון מחדש את המעבר המתוכנן לאפיקים 12-16, כעת מבקשים גם בערוץ 20 להשתלב בכל החלטה שתינתן בעניין ■ אבי בר, מנכ"ל ומבעלי ערוץ 20: "הערוצים מבוססי הפרסומות ראויים למיקומים המאוגדים יחד באופן רציף"

ערוץ 20 מצטרף למאבק סביב מספרי האפיקים שאליהם אמורים לעבור ערוצים 2 ו-10 בסוף השנה.

כזכור, על-פי החוק הנוכחי, עם פיצולו של ערוץ 2 בנובמבר 2017, אמורים רשת, קשת וערוץ 10 לקבל מספרי אפיקים חדשים, 12 עד 16, בממירים של הוט ו-yes (במקום 22 ו-10 כיום).

כעת מבקשים בערוץ 20 כי גם הערוץ שלהם ייכלל במסגרת השינוי וישולב באחד מהאפיקים החדשים שיוצעו לערוצים המסחריים.

כפי שנחשף ב"גלובס", בשבוע שעבר כבר פנה אבי צבי, מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת, לשר התקשורת וליושבות-הראש של הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין, בבקשה לדון מחדש ברציונל של המעבר הזה ולבחון אפיקים אחרים שאליהם ניתן להעביר את הערוצים.

היום (ד') פונה בעניין זה גם מנכ"ל ערוץ 20, אבי בר, מבעלי הערוץ, במכתב שמוען לשר התקשורת, צחי הנגבי; למנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר; ליו"רית הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז'; וליו"רית המועצה לכבלים ולוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב.

"למספרי האפיקים ישנה משמעות והשפעה רבה על שיעורי הצפייה והרגלי הצפייה בערוצים המשודרים בהם", כותב בר. "בשוק שבו כללי המשחק נקבעים על-פי עוגת פרסום שהולכת וקטנה, אין ספק כי הערוצים מבוססי הפרסומות, דוגמת ערוצים 20, 2, 10 ודומיהם, ראויים למיקומים המאוגדים כולם יחד, באופן רציף, אחיד ואטרקטיבי".

עוד הוא מוסיף כי "ערוץ 20 לא היה קיים כשניתנה ההחלטה להקצות את אפיקים 12-16 לערוצים 2 ו-10, ולפיכך לא נלקח בחשבון באותה החלטה. ככל שיוחלט על שינוי החלטה זו, באופן הרה-גורל לכלל הערוצים מבוססי הפרסומות המשדרים כיום בארץ - אין ספק כי צריך לקחת בחשבון את כל הגורמים הרלוונטיים".

בר מתייחס במכתב גם לאפשרות שרשת, קשת וערוץ 10 יעברו בסופו של דבר לאפיקים החד-ספרתיים בממירים - פתרון ש-yes והוט צפויות להתנגד לו - וכותב: "מובן מאליו כי אם לזכייניות ערוץ 2, הקיים כבר 24 שנה, ולערוץ 10, הקיים כבר 15 שנה, יהיה קושי לשווק את עצמם באפיקים שאינם מתחילים באפיק מספר 1 - הדבר נכון לגבי ערוץ 20, הקיים כשנתיים בלבד, וגם הוא, כמותם, מבוסס במלואו על (הכנסה מ)פרסומות".